اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی سعدآباد:

مداحان و مبلغان با خرافه‌گرایی در جامعه مقابله کنند

خبرگزاری فارس: رئیس تبلیغات اسلامی سعدآباد گفت: مداحان و مبلغان دینی باید با خرافه‌گرایی در جامعه اسلامی مقابله کنند.

مداحان و مبلغان با خرافه‌گرایی در جامعه مقابله کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از سعدآباد حجت‌الاسلام عبدالکریم جمالی شامگاه چهارشنبه در نشست با فعالان دینی و مذهبی و فرهنگی سعدآباد اظهار داشت: رفع نیازهای جامعه از برنامه‌های دولت و تمام مسئولان در جامعه است و هرکدام به نحوی باید در این زمینه تلاش کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سعدآباد خاطر نشان کرد: جوانان و نوجوانان از اقشار حساس و آسیب‌پذیر جامعه هستند و نهادهای دینی و فرهنگی باید در برنامه‌های خود توجه خاصی به این قشر از جامعه داشته باشند و این برنامه‌ها را به شکلی تنظیم کنند که پاسخگوی نیازهای ایشان باشد.

جمالی ایجاد انحراف از افکار انسان را از اهداف جنگ نرم دانست و بیان کرد: دشمنان و معاندان نظام اسلامی، جوانان و نوجوانان را هدف اصلی خود قرار داده‌اند و با اجرای برنامه‌های جنگ نرم و تهاجم فرهنگی سعی در ایجاد خلل و انحراف در افکار و عقاید این قشر حساس از جامعه را دارند.

وی اضافه کرد: غنی‌سازی اوقات فراغت تابستانه جامعه دانش‌آموزی کشور که متشکل از آحاد جوانان و نوجوانان جامعه است از اهداف مهمی است که نهادهای دینی و فرهنگی در رأس فعالیت‌های خویش برای رفع جنگ نرم و ناتوی فرهنگی دشمنان نظام قرار دهند.

این مسئول به تقارن اوقات فراغت دانش‌آموزان با ماه مبارک شعبان و رمضان اشاره کرد و گفت: متقارن شدن ماه شعبان و ماه مبارک رمضان با فصل تابستان و اوقات فراغت دانش‌آموزان فرصت مناسبی برای برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های فرهنگی و دینی به وجود آورده و در سعدآباد این دوره‌های آموزشی با استقبال پرشور جوانان و نوجوانان همراه شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سعدآباد در ارتباط با شیوه اجرای این دوره‌های فرهنگی و آموزشی یادآور شد: این برنامه‌ها توسط روحانیون و مبلغین بومی و مربیان مجرب در شهر سعدآباد در حال اجراست.

جمالی متذکر شد: حضور پرشور جوانان و نوجوانان این شهر در برگزاری هفت هسته فرهنگی در مقطع دبیرستان و شش بوستان معرفت در مقطع راهنمایی و ابتدایی بی‌سابقه بوده و هم‌اکنون دانش‌آموزان مشغول به کسب معارف الهی و پرورشی و غنی‌سازی اوقات فراغت خود هستند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سعدآباد گفت: حضور روحانیون در ماه مبارک رمضان در سعدآباد و بیان احکام و مسائل دینی برای نوجوانان و جوانان از مسائل دیگری است که در رأس دستورات تبلیغات اسلامی سعدآباد قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود این طرح با استقبال پرشور جوانان سعدآبادی مواجه شود.

جمالی با توصیه‌هایی به مداحان برای مقابله با خرافه‌گرایی افزود: مداحان و مبلغان دینی باید با خرافه‌گرایی در جامعه اسلامی مقابله کنند.

رئیس تبلیغات اسلامی سعدآباد بیان کرد: در مسیر تبلیغ دین موانعی وجود دارد و اشخاص و جریان‌هایی دنبال آن هستند که محافل دینی در جامعه اثرگذار نباشند و مبلغ دین باید با این طیف و افراد مقابله کند، خرافه‌گرایان دین را سد راه خود می‌دانند و یا از دین برای دنیای خود استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: مبلغ باید فکر و عقیده مردم را واکسینه کند تا اثرات منفی تفکرات باطل از بین برود.

جمالی اذعان کرد: حفظ شئون دینی و اخلاقی و ایجاد انسجام بین روحانیان و مداحان در برنامه‌های مذهبی عمومی ضروری است و به طور قطع با این رویه تعالیم دینی و اخلاقی در جامعه نهادینه می‌شود.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول