اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر دامپزشکی فهرج خبر داد

مایه‌کوبی 7800 دام سنگین بر علیه تب برفکی در فهرج

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج گفت: 7 هزار و 800 رأس دام سنگین در شهرستان فهرج بر علیه بیماری تب برفکی واکسینه می‌شوند.

مایه‌کوبی 7800 دام سنگین بر علیه تب برفکی در فهرج

مهدی بمان‌دشتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در فهرج به تبیین برنامه‌های شبکه دامپزشکی در ایام مبارک رمضان اظهار داشت: بازرسی و نظارت جدی از مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های دامی در ایام ماه مبارک رمضان در اولویت برنامه‌های کاری این اداره قرار دارد.

بمان‌دشتی افزود: همانند سال‌های گذشته در سال جاری نیز طرح تشدید نظارت بهداشتی و بازرسی از مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی در شهرستان فهرج اجرا می‌شود.

وی ابراز داشت: روزانه 2 گروه بازرسی سیار در 2 شیفت صبح و عصر در ماه مبارک رمضان فعال می‌شوند.

بمان‌دشتی با اشاره به آغاز فصل تابستان و افزایش سرعت فسادپذیری موادغذایی و پروتئینی از شهروندان خواست فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز فروش و عرضه مجاز زیر نظارت دامپزشکی تهیه کرده و حین خرید به تاریخ تولید و انقضا توجه کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج گفت: همچنین شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در مراکز تولید و عرصه فرآورده‌های دامی با شماره تلفن 4360221 تماس بگیرند و یا به شبکه دامپزشکی مراجعه  کنند.

بمان‌دشتی گفت: از ابتدای فاز نخست واکسیناسیون تب برفکی دام سنگین در سال گذشته تا کنون 5 هزار رأس گاو و گوساله در فهرج علیه این بیماری ایمن‌سازی شده‌اند.

وی با بیان اینکه در این طرح گاوهای بالای 3 ماه واکسینه می‌شوند، ابراز داشت: در آبستنی‌های سنگین ممنوعیت مصرف واکسن وجود دارد.

بمان‌دشتی افزود: همچنین گاوهایی که برای نخستین‌بار واکسن را دریافت می‌کنند، 30 روز بعد نیز تزریق واکسن تکرار می‌شود و پس از آن به صورت سالانه واکسیناسیون انجام می‌گیرد.

وی عنوان کرد: قرار است در این فاز تعداد 7 هزار و 800 رأس دام سنگین این شهرستان به صورت همزمان با سایر شهرستان‌های استان کرمان واکسینه شوند.

این مسئول تصریح کرد: ویروس عامل این بیماری می‌تواند تا فاصله 200 کیلومتر هم جابه‌جا شود به همین دلیل پیشگیری نقش مهمی در کنترل این بیماری ویروسی دارد.

بمان‌دشتی ابراز داشت: این بیماری به انسان قابل انتقال نیست، فقط در افرادی که به منظور شیردوشی از دام با گاو در تماس هستند در صورت وجود تاول در پستان‌ها ضایعاتی در دست افراد شیردوش مشاهده می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر فاز بیست و هفتم از واکسیناسیون سراسری تب برفکی در حال اجرا است.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول