اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی:

مبلغان برای ترویج فرهنگ وقف تلاش کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی بر ترویج فرهنگ وقف توسط مبلغان اعزامی در ماه رمضان تاکید کرد.

مبلغان برای ترویج فرهنگ وقف تلاش کنند

به گزارش خبرگزاری فارس بیرجند، حجت‌الاسلام محمدطاهر گرایلی ظهر امروز در همایش طلایه‌داران خراسان جنوبی اظهار کرد: روحانیان و مبلغان در حقیقت سفیران تبلیغ معارف دین در جامعه اسلامی به شمار می‌روند.

وی با بیان اینکه اسلام‌محوری و ولایت‌مداری و روحیه ایثار و مقاومت ملت سبب شده تا ایران اسلامی در جهان الگوی سایر کشورها قرار گیرد، تصریح کرد: بیداری اسلامی منطقه نشات گرفته از انقلاب اسلامی است و این انقلاب به خاطر همین شاخص‌ها به پیروزی رسیده و تثبیت شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی یادآور شد: عدم آگاهی مردم نسبت به خیلی از مسائل دینی و اسلامی سبب بروز گناه، بزهکاری‌ها و اعمال خلاف شرع می‌شود که در زمینه آگاهی‌بخشی دینی به مردم به‌ویژه نسل جوان روحانیت باید بیش از پیش تلاش و اهتمام داشته باشند.

* ضرورت ترویج فرهنگ وقف در ماه رمضان توسط مبلغان

گرایلی ضمن تاکید بر ترویج و بازگوکردن فرهنگ وقف توسط مبلغان در ماه مبارک رمضان افزود: تنها عملی که پرونده انسان را بعد از مردن باز نگه می‌دارد وقف است و تا زمانی که خیرات آن عاید مردم شود در پرونده انسان ثواب ثبت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه وقف قبل از اسلام وجود داشته است، اظهار کرد: در کشورهای یهودی بسیاری از دانشگاه‌ها و موسسات آنها با درآمدهای وقف اداره می‌شود و جای دارد که فرهنگ وقف به معنای حقیقی کلمه در جامعه اسلامی ما نیز ترویج و نهادینه شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: حضرت علی (ع) چاه‌های زیادی حفر و نخلستان‌های فراوانی کاشت و آنها را وقف کرده و به پشتوانه همین وقف‌ها به تبلیغ دین پرداخت.

گرایلی اضافه کرد: امام‌حسن (ع) به پشتوانه وقفیات نیروهای انسانی تربیت می‌کرد و ساز و برگ جنگ‌ را فراهم می‌ساخت و توانست نخستین حوزه‌های علمیه را تشکیل دهد.

وی گفت: امام‌حسین (ع) با تکیه بر موقوفات و درآمدهای آنها توانست شیعیان را حفظ کرده و تعداد 4 هزار طلبه را تربیت کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی تصریح کرد: امروزه با ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ وقف می‌توانیم بر سرعت چرخه اقتصادی کشور بیفزاییم و فقرزدایی را در جامعه انجام دهیم.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول