اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط یک خیر کاشانی

3.5 هزار متر زمین در کاشان وقف قرآن شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان از وقف 3 هزار و 500 متر زمین برای ترویج قرآن توسط یک خیر کاشانی خبر داد.

3.5 هزار متر زمین در کاشان وقف قرآن شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیل‌پور چهارشنبه‌شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خانم سیده فاطمه سادات پیغمبری بانوی خیر کاشانی مقیم تهران با حضور در اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان 3 هزار و 500 مترمربع از املاک خود در منطقه فین کاشان را وقف فعالیت‌های ترویجی قرآن کرد.

وی افزود: این خیر در وقف‌نامه خود برای استفاده از این ملک برای ترویج قرآن در منطقه تأکید کرده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان، ارزش تقریبی این ملک را بالغ بر یک میلیارد و 750 میلیون ریال اعلام کرد.

اسماعیل‌پور در ادامه ارزش موقوفات شهرستان کاشان را 40 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این ارزش بر اساس قیمت‌گذاری امسال، محاسبه شده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته از قبال 7 هزار رقبه وقفی در شهرستان کاشان تنها یک میلیارد و 600 میلیون ریال درآمد کسب شده است، بیان کرد: این میزان درآمد اندک از 7 هزار رقبه وقفی به ارزش 40 هزار میلیارد ریال نشان‌دهنده این است که حق وقف توسط مستأجران اوقاف ادا نمی‌شود.

اسماعیل‌پور شهرستان کاشان را دومین شهرستان استان اصفهان به لحاظ تعداد موقوفات ذکر کرد و گفت: بیش از 7 هزار رقبه وقفی و بیش از 2 هزار و 400 مورد نیز نیتی در موقوفات شهرستان کاشان است که یکی از آنها روضه‌خوانی است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان متذکر شد: این اداره در حوزه بهداشت بیمارستان نقوی و در حوزه آموزش و پرورش بیش از 60 واحد آموزشی وقفی را در اختیار دارد.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول