اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون قضایی دادگستری استان اردبیل:

236 زندانی جرایم غیر‌عمد از زندان آزاد شدند

خبرگزاری فارس: معاون قضایی دادگستری استان اردبیل گفت: در سه ماه اول امسال و همچنین سال گذشته در مجموع با بررسی 606 فقره پرونده ارجاعی به ستاد دیه استان زمینه آزادی 236 نفر از زندانیان مالی جرایم غیر‌عمد فراهم شده است.

236 زندانی جرایم غیر‌عمد از زندان آزاد شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، انور اسکندر‌زاده ظهر امروز در مراسم خیر‌خواهانه بانک ملی در کمک به امور خیریه و آزادی زندانیان معسر در اردبیل اظهار داشت: مبلغ بدهی افراد آزاد شده حدود 82 میلیارد ریال بوده که کمک بلاعوض خیرین 17 میلیارد ریال و بانک ملی نیز 35 میلیارد ریال بوده که با تعهد انجام شده توانسته‌ایم سه برابر زندانیان را از حبس آزاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در کنار این کمک‌ها 49 میلیارد ریال گذشت شاکیان و 9 میلیارد ریال نیز تسهیلات بانکی بوده و کمیته امداد نیز 907 میلیون ریال را در ارتباط با آزادی زندانیان معسر انجام داده است.

معاون قضایی دادگستری استان اردبیل یادآور شد: در سه ماه اول امسال از 116 پرونده ارجاعی به ستاد دیه استان 60 نفر با پرداخت 30 میلیارد ریال کل بدهی آزاد شدند که 5.5 میلیارد ریال آن به شکل بلاعوض، 19 میلیارد ریال گذشت شاکیان و مابقی نیز تسهیلات پرداختی بانک‌ها و کمک کمیته امداد و خود خانواده‌های زندانیان بوده است.

اسکندر‌زاده از برگزاری جشن گلریزان در 15 ماه رمضان امسال خبر داد و گفت: همچون سال‌های گذشته این جشن در ایام میلاد با سعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) برگزار می‌شود تا زندانیان مالی با جرایم غیر‌عمد با کمک خیرین انسان‌دوست آزاد شوند.

این مسئول عنوان کرد: هیچگونه پرونده سرقت، اختلاس و یا کلاهبرداری مشمول رسیدگی در ستاد دیه استان نیست و ما تاکنون حتی یک نفر از این زندانیان را نیز آزاد نکرده‌ایم بلکه هدف اصلی ما آزادی زندانیان آبرومند و جرایم غیر‌عمد بوده است.

رئیس ستاد دیه استان بیان داشت: ما در آستانه ماه احسان و نیکی‌ها قرار داریم که در قرآن کریم نیز بارها به اهمیت این موضوع اشاره شده به طوری که 43 مورد در قرآن کریم از محسنین یاد شده که پنج مورد آن در مورد احسان به طور خاص بوده است.

اسکندر‌زاده به شاخه‌های مختلف احسان و دستگیری از نیازمندان اشاره کرد و ادامه داد:‌ خدمت به خلق و دستگیری از افتادگان و بیچارگان از شاخصه‌هایی است که باید برای رفع فقر و نداری مالی که عذاب‌آور است همه دست به دست هم دهیم تا بتوانیم ریشه فقر و نداری را از جامعه برطرف کنیم.

وی با قدردانی از همت بانک ملی در سایه حمایت مالی و فراهم شدن بستر آزادی 40 نفر از زندانیان معسر تصریح کرد: بخشی از این تسهیلات پرداخت شده به صورت بلاعوض و بخشی نیز با پرداخت تسهیلات با شروط آسان بوده که از هیئت مدیره بانک ملی به ویژه عنایت عضو هیئت رئیسه این بانک حسین‌زاده قدردانی می‌کنیم که در آزادی زندانیان محکوم مالی همیشه همراه و همقدم بودند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بانک ملی در جهت عمل به رسالت خود در راستای احیای سنت حسنه احسان و نیکوکاری در سال گذشته با کمک بلاعوض زمینه آزادی زندانیان دیه غیر‌عمد را فراهم کرده و اسباب آزادی 40 نفر از این افراد را مهیا کرده است.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول