اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول امور روحانیون سپاه چهارمحال و بختیاری:

رمضان فرصت آشناسازی جوانان با معارف اسلام و قرآن است

خبرگزاری فارس: مسئول امور روحانیون سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری گفت: باید از انوار و معنویت ویژه ماه مبارک رمضان برای آشناسازی جوانان با معارف اسلام و قرآن کمال را استفاده کرد.

رمضان فرصت آشناسازی جوانان با معارف اسلام و قرآن است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محسن شیرزاده در گردهمایی طلاب سپاه این استان از اخلاق به عنوان یکی از مهم‌ترین مباحث مورد تاکید در قرآن کریم یاد کرد و اظهار داشت: از یک نظر می‌توان گفت مهم‌ترین هدف انبیای الهی اخلاق است زیرا بدون اخلاق دین برای مردم مفهوم نداشته و دنیای آن‌ها نیز سامان نمی‌یابد.

وی با اشاره به آیات نورانی کلام وحی بیان داشت: هدف اصلی بعثت پیامبر گرامی اسلام، تزکیه نفوس، تربیت انسان‌ها و پرورش اخلاق حسنه است.

به گفته شیرزاده اخلاق حیاتی‌ترین رکن رکین در اسلام که موجب دوام و بقای اجتماعات انسانی خواهد شد.

مسئول امور روحانیون سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) افزود: همانگونه که آموزش‌های صحیح سبب بالا بردن اخلاق و تزکیه نفوس می‌شود وجود فضائل اخلاقی در انسان نیز سبب بالا بردن علم و دانش اوست.

وی به تشریح مفهوم اخلاق در قرآن پرداخت و گفت: اخلاق، رفتار ملکه شده و توانایی درونی فرد است، به گونه‌ای که آدمی به مدد آن می‌تواند به سهولت و سادگی خوبی‌ها را انجام و از بدی‌ها اجتناب کند.

وی به حلول ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: باید از انوار و معنویت ویژه این ماه پرفضلیت برای آشناسازی جوانان با معارف اسلام و قرآن کمال استفاده را بکنیم.

شیرزاده ادامه داد: اجرای برنامه‌های قرآنی، بیان احکام، محافل انس با قرآن، تجلیل از حاملان و خادمین و اقامه نماز جماعت در سه وقت از برنامه‌های علما و طلاب سپاه در ماه مبارک رمضان است که باید هر چه باشکوه‌تر برگزار شود.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول