اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دستیار ویژه رئیس جمهور:

تنزل گرید شرکت‌های که به تعهدات در طرح مهر ماندگار عمل نکنند

خبرگزاری فارس: دستیار ویژه رئیس جمهور تاکید کرد: بر اساس آیین‌نامه مهر ماندگار گرید آن دسته از شرکت‌های پیمانکار که به تعهدات خود در قبال پروژه‌های طرح مهر ماندگار عمل نکنند تنزل می‌کند.

تنزل گرید شرکت‌های که به تعهدات در طرح مهر ماندگار عمل نکنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد علی اکبر محرابیان در نشست بررسی پروژه‌های مهر ماندگار خراسان‌شمالی با حضور پیمانکاران گفت: این شرکت‌ها طبق توافقات باید قبل بر اساس برنامه زمان‌بندی شده طی یک سال آینده پروژه‌های خود را به اتمام برسانند.

وی تصریح کرد:در صورتی که این شرکت‌ها به تعهدات خود عمل نکنند رتبه آنان تنزل و مشکل به وجود خواهد آمد.

دستیار ویژه رئیس جمهور همچنین از ارتقای گرید شرکت‌های پیمانکار که به تعهدات خود در مورد پروژه‌های  طرح مهر ماندگار عمل کنند خبر داد.

محرابیان افزود: طبق آیین نامه شرکت‌های پیمانکار رتبه‌های تشویقی به خاطر حسن انجام کار در اجرای پروژه‌های مهر ماندگار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه برای تکمیل 900 پروژه مهر ماندگار در کشور 170 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است، گفت: منابع درآمدی این طرح از چهار محل اعتبارات پیش‌بینی و تخصیص یافته است.

دستیار ویژه رئیس جمهور اظهار داشت: اولین منبع درآمدی این پروژه‌ها از محل تملک دارایی‌های سرمایه‌ای خواهد بود.

محرابیان، صرفه‌جویی دستگاه‌های اجرایی را یکی از راه‌های افزایش اعتبارات پروژه‌های مهر ماندگار ذکر کرد و گفت: در سال 91 مجلس شورای اسلامی بندی از قانون را مصوب کرد که در آن امکان تخصیص اعتبارات 500 تا 700 درصد وجود دارد.

وی افزود: دومین محل تأمین اعتبارات پروژه‌های مهر ماندگار از محل مازاد فروش نفت در سال 90 خواهد بود که اعتبارات خوبی در این بخش بین دستگاه‌های اجرایی تقسیم شده است.

دستیار رئیس جمهور در طرح مهر ماندگار از پیش‌بینی فروش 26 هزار میلیارد تومان از محل فروش اوراق مشارکت برای تأمین اعتبارات پروژه‌های مهر ماندگار خبر داد و تصریح کرد: فروش این اوراق منبع خوبی برای تأمین اعتبار است.

محرابیان بیان کرد: سومین محل تأمین اعتبارات طرح مهر ماندگار محل فروش اوراق مشارکت خواهد بود.

وی، چهارمین منبع تأمین اعتبارات طرح مهر ماندگار در کشور را فروش سهام شرکت‌های سهامی ممتاز کشور به پیمانکاران اعلام کرد و گفت: پیمانکارانی که از دولت مطالباتی دارند از این طریق مطالبات خود را دریافت می‌کنند.

محرابیان منبع دیگر تأمین اعتبار پروژه‌های مهر ماندگار را از محل اعتبارات وزارت نفت دانست و یادآور شد: از ابتدای شروع طرح مهر ماندگار تاکنون 15 هزار میلیارد تومان از این طریق پرداخت شده است.

دستیار ویژه رئیس جمهوری از آماده بودن طرح نرم افزاری برای پروژه‌های مهر ماندگار خبر داد و اظهار داشت: سرعت اتمام پروژه‌ها در دولت نهم و دهم نسبت به سایر دولت‌ها افزایش چشمگیری یافته است.

به گزارش فارس در این نشست زمان بهره‌برداری از 30 پروژه مهر ماندگار در خراسان‌شمالی در بخش‌های راه سازی، بهداشت، آب، فرودگاه ، صنعت و معدن و بررسی شد.

دستیار ویژه رئیس جمهور سفر یک روزه‌ای را به خراسان‌شمالی برای بازدید از طرح‌های مهر ماندگار داشت.

استاندار خراسان‌شمالی، معاون هماهنگی امور عمرانی، مدیرکل دفتر فنی، فرماندار بجنورد، مدیران کل راه و شهرسازی و آب منطقه‌ای استان، محرابیان را در این بازدیدها همراهی می‌کردند.

انتهای پیام/خ10‌/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول