اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ملایر:

مؤمنان برای استقبال از رمضان کینه‌ها را از خود بزدایند

خبرگزاری فارس: امام جمعه ملایر گفت: رمضان ماه خودسازی است و مؤمنانی که می‌خواهند از برکات این ماه بهره‌مند شوند قبل از ورود به آن باید خود را پاک کرده و کینه‌ها و کدورت‌ها را از درون خود بزدایند.

مؤمنان برای استقبال از رمضان کینه‌ها را از خود بزدایند

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید رضا فاضلیان در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان ملایر، مردم را به تقوای الهی و دوری از محرمات فرا خواند و افزود: کسانی که به خدا ایمان دارند از شهوات و هواهای نفسانی دوری می‌کنند و در این راستا سعادت آخرت را برای خود به ارمغان می‌آورند.

وی به آغاز ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: ماه رمضان ماه پرفضیلتی است و دارای برکات فوق‌العاده است و عظمت هیچ ماهی در سال به آن نمی‌رسد.

خطیب جمعه ملایر اضافه کرد: رمضان ماه نزول قرآن و فرصت خوبی برای خودسازی و تقویت روح است.

وی در ادامه ضمن تاکید مردم به دوری از گناهان در آشکار و نهان گفت: رمضان ماه خودسازی است و کسانی که می‌خواهند از برکات این ماه بهره‌مند شوند قبل از ورود به آن باید خود را پاک کرده و کینه‌ها و کدورت‌ها را از درون خود بزدایند و موجبات خشنودی خدا را فراهم آورند تا در این میهمانی بزرگ با روی باز از سوی خدا پذیرفته شوند.

فاضلیان خاطرنشان کرد: چهار گناه بزرگ است که بخشیده نمی‌شود و آن گناهان کینه و کدورت، عاق والدین، قطع صله رحم و شراب‌خواری است و اگر کسی این گناهان را دارد باید به درگاه خدا توبه کند.

وی در ادامه به سالروز برگزاری نخستین نماز جمعه در پنجم مرداد سال 1357 توسط آیت‌الله طالقانی در تهران اشاره کرد و گفت: اولین نماز جمعه به فرمان امام خمینی (ره) برگزار شد و مردم از آن استقبال بی‌نظیری داشتند.

امام جمعه ملایر به برکات و آثار نماز جمعه اشاره کرد و گفت: نماز وحدت‌آفرین جمعه باعث وحدت و یکپارچگی مسلمانان و جنگ با دشمنان اسلام است که در زمان پیامبر (ص) نیز در مکه و مدینه با حضور مسلمانان برپا می‌شد.

وی به بار معنوی شرکت در نماز جمعه اشاره کرد و ادامه داد: کسانی که در صفوف نماز جمعه شرکت کرده و در دنیا از هم سبقت می‌گیرند در آخرت نیز در بهشت از هم سبقت گرفته و ملائکه ثواب نماز جمعه را برای شرکت‌کنندگان در آن با قلم طلا و مرکب نقره می‌نویسند.

فاضلیان در پایان با اشاره به عملیات مرصاد خاطرنشان کرد: این عملیات به عنوان آخرین عملیات در هشت سال دفاع مقدس بود که تعداد زیادی نیز از رزمندگان از شهرستان ملایر در آن حضور داشته و اگر حضور رزمندگان مخلص در هشت سال جنگ تحمیلی نبود امروز آسایش و امنیتی که در کشور حاکم است حاصل نمی‌شد و ما باید ادامه‌دهنده راه شهدا و پاسدار ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس باشیم.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول