اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادداشت/

صدای پای رمضان می‌آید/ رمضان فصل وصال عاشق به معشوق

خبرگزاری فارس: آخرین روز شعبان فرا رسیده و صدای پای آشنایی بر کوچه خاطراتمان نرم نرم به گوش می‌رسد، آری صدای پای رمضان می‌آید.

صدای پای رمضان می‌آید/ رمضان فصل وصال عاشق به معشوق

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، آخرین روزهای شعبان حال و هوایی عجیب با دیگر ما‌ه‌ها دارد چرا که بعد از شعبان دروازه‌های آسمان گشوده می‌شود و بوی یاس و شمیم رمضان می‌آید.

چگونه سخن بگویم از ماهی که دو صد گناه به یک یا الله بخشیده می‌شود؟؟ ای کاش این رمضان خانه دلمان تهی از هر گناه و سیاهی شود.

خدایا کمک کن در این ماه دستهایمان پر از عطر حضور دعا شود و قلب‌هایمان به سوی نور و انتظارمان پر از فرداهای روشن باشد.

پروردگارم در این روزها تسبیح تنهاییمان سرشار از ذکر حق و دل‌های پر از بیم و امیدمان در تمنای گشایش درهای رحمت به سوی آسمان پر می‌کشد.

چندین بار با نعمت‌های رمضان قصد کردم مطلب را آغاز کنم اما هر چه نوشتم دیدم کم است و به بزرگی و مرتبه رمضان نیست چرا که این ماه، ماه خداست.

آری رمضان می‌آید و دست و نوازش خدا دگر بار گره از زبان پر از گناهمان می‌‌گشاید و دل‌های درویش مستمندان در تمنای میهمانی بی‌کران یزدان با لحن خوش‌آهنگ اذان چه زیبا پناه داده می‌شود.

پروردگارا در این ماه اشک‌های گرم و پر از حسرت دیدگان خطاکار و دل‌های در بند گناه، پشیمان‌تر از پیش نگاه پر از عطوفت حق را طلب می‌کند و رمضان چه صمیمانه شفیع دل‌های غربت‌زده می‌شود.

رمضان با آمدنش شمیم بهشت را به ارمغان می‌آورد و روزه‌داران را در حریم خلوت دلدادگی شوری دوباره می‌بخشد، با آمدن این ماه شیرینی سحرهای مناجات رنگ می‌گیرد و محبت در دل‌های خشکیده بشر جوانه می‌زند.

ماه رمضان ماه رهایی از فرش و پیوند با عرش است که می‌توان در فضای ملکوتی آن تکثیر شد و به نور علی نور رسید چرا که این ماه فصل وصال عاشق به معشوق است.

به درستی که در این ماه درهای بهشت باز و درهای جهنم بسته می‌شود پس بیایید از پروردگار خویش بخواهیم درهای بهشت را بر روی ما نبندد و باید تلاش کنیم تا بتوانیم از فضایل این ماه پر برکت استفاده کامل را ببریم.

الهی در این ماه پر برکت ما را یاری کن تا در حریم امنت دل از دیگری برگیریم و از دریای معرفتت بهره‌مند شده و در لیالی قدر مشمول مغفرت بی‌دریغت شویم.

________________________

یادداشت از ریحانه محمدی‌پور

________________________

انتهای پیام/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول