اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

اجرای طرح پزشک خانواده با کمبود منابع مالی مواجه نیست

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: در اجرای طرح پزشک خانواده در استان اردبیل با کمبود منابع مالی روبرو نیستیم چرا که بیمه‌ها یاریگر ما بوده و تلاش می‌کنند نقص‌های احتمالی را برطرف کنند.

اجرای طرح پزشک خانواده با کمبود منابع مالی مواجه نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهاد پورفرضی صبح امروز در جلسه ستاد اجرایی طرح پزشک خانواده در اردبیل اظهار داشت: در این طرح اگر پزشک خانواده نتواند فرد را مداوا کند به پزشک متخصص ارجاع می‌دهد که این پزشک متخصص نیز باید نتیجه درمان فرد مورد نظر را برای ثبت در سامانه الکترونیکی خانواده به پزشک عمومی ارجاع دهد تا در سامانه الکترونیکی سلامت موارد به صورت دقیق ثبت شده و پیگیری شود.

این مسئول هرگونه مراجعه خود‌سر به پزشک متخصص یا فوق تخصص را فاقد وجاهت قانونی در این طرح توصیف کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: در این صورت بیمه‌ها پوشش درمانی را نخواهند داشت و فرد باید هزینه مراجعه و درمان را از جیب خود پرداخت کند.

پورفرضی به ارتباط تنگاتنگ دانشگاه علوم پزشکی با بیمه‌ها در اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: بیمارانی که سال‌هاست از بیماری مزمن رنج می‌برند در هنگام تشکیل پرونده سلامت شناسایی شده و مراجعه مکرر آنها به پزشک متخصص و یا فوق تخصص با مشکلی مواجه نخواهد شد.

وی با بیان اینکه در این زمینه پیش‌بینی‌های لازم انجام شده تا در مراحل اجرا تعلل و تاخیری به وجود نیاید، گفت: در سطح یک خدمات علاوه بر پزشک عمومی شاهد فعالیت ماما و پرستار نیز در هر مطب و مجموعه درمانی خواهیم بود تا افراد مراجعه کننده از خدمات بهداشتی و درمانی بهره‌مند شوند.

این مسئول خاطرنشان کرد: از فردا در مشگین‌شهر، پارس‌آباد، خلخال و گرمی اجرای این طرح آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در پایان بیان داشت: پزشکان مشگین‌شهری قرارداد خود را برای اجرای این طرح امضا کرده‌اند و در گرمی، پارس‌آباد و خلخال نیز مقدمات اجرای طرح مهیا شده است.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول