اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اجری طرح پزشک خانواده

پزشکان نگران مسایل مالی طرح هستند

خبرگزاری فارس: رئیس نظام پزشکی استان اردبیل یکی از نگرانی‌های پزشکان را موضوع تامین مالی طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع اعلام کرد.

پزشکان نگران مسایل مالی طرح هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور جعفری‌نمین صبح امروز در جلسه ستاد اجرایی طرح پزشک خانواده در اردبیل اظهار داشت: با احتساب هزینه‌های مازاد در دایر کردن یک مطب و حق و حقوق پرستار، ماما و سایر پرسنل به نظر می‌رسد اگر درآمدزایی مناسبی برای پزشکان تدارک دیده نشود آنها در اجرای این طرح دلسرد خواهند بود.

وی تصریح کرد: پزشکان نگران هستند هزینه ویزیت و درمان مراجعه‌کنندگان را بیمه پرداخت می‌کند یا دانشگاه علوم پزشکی.

جعفری‌نمین بیان داشت: به یقین پزشکان عمومی در خط مقدم اجرای این طرح هستند و ضرورت دارد به نظرات و پیشنهادات آنها در اجرای موفق این طرح بها داده شود تا در زمان اجرای طرح با مشکل و بلاتکلیفی روبرو نشویم.

وی ادامه داد: مطالبی که دانشگاه علوم پزشکی و ستاد اجرایی مطرح کرده‌اند و نسبت به انعکاس آن اقدام شده است امیدوار کننده است اما به نظر می‌رسد زیرساخت اجرای این طرح مهیا نشده و مردم همچنان عادت دارند به چند پزشک دلخواه خود مراجعه کنند که عملی شدن این طرح به یک‌باره و تغییر کردن این ذائقه، تفکر و فرهنگ مردم بسیار سخت است.

این مسئول با بیان اینکه باید اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی دقیق به مردم صورت گرفته و سپس این طرح به صورت گسترده و فراگیر انجام شود افزود: باید به مردم اطمینان دهیم مزایا و محاسن این طرح به نفع آنها بوده و خود آنها نیز در انتخاب پزشکان مختار و سهیم خواهند بود.

وی ضرورت اعتماد‌آفرینی پزشک به مریض و بالعکس آن را نیز یادآور شد و گفت: هرچند به مرور زمان این اعتماد جلب می‌شود اما سرویس‌دهی به 2 هزار و 500 بیکار توسط یک پزشک عمومی بسیار کار سخت و زمانبری است که به نظر می‌رسد پزشکان ما در این مسیر با برخی چالش‌ها روبرو هستند.

این مسئول بیان داشت: عده‌ای از پزشکان عمومی ما به دلیل کهولت سن و بازنشسته شدن نمی‌توانند وارد طرح شوند که باید شرایط و موقعیت آنها نیز به درستی لحاظ شده در خصوص به کارگیری آنها در شرایط و زمان مراجعه بیماران تدبیری درست اندیشیده شود.

رئیس نظام پزشکی استان اردبیل ادامه داد: عده‌ای از همکاران ما نیز که فاقد مطب بوده ولی آمادگی دارند در اجرای این طرح شرکت کنند نگران فضا و مکان تهیه شده برای اجرای طرح پزشک خانواده‌ هستند تا بتوانند در این طرح ارائه خدمات کرده و به مراجعه‌کنندگان پاسخ دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان سخنان خود ابراز داشت: خواسته اکثر پزشکان این است که در مهلت باقیمانده به ویژه در مرکز استان برای اجرای طرح و نظام اجرا باید همکاری و هماهنگی با نظام پزشکی صورت گیرد تا موانع احتمالی برطرف شود.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول