اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد:

3500 قاری در بقاع متبرکه یزد تربیت می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد از تربیت بیش از 3هزار و 500 قاری در بقاع متبرکه استان یزد خبر داد.

3500 قاری در بقاع متبرکه یزد تربیت می‌شوند

 حجت‌الاسلام محمدمهدی حاتمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد با اشاره به اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه برای تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب با یک برنامه‌ریزی منسجم و کارآمد به دنبال تربیت حافظان و قاریان قرآن است، اظهار داشت: 3هزار و 500 حافظ و قاری قرآن در بقاع متبرکه و امامزادگان یزد تربیت می‌شوند که تا پایان امسال باید زیر پوشش این اداره کل قرار گیرند.

وی افزود: این طرح همزمان با ماه مبارک رمضان اجرا خواهد شد و نام‌نویسی از شرکت‌کنندگان این طرح نیز انجام شده است.

حاتمی با بیان اینکه آموزش قاریان و حافظان در سطح استان بر اساس قواعد خاصی صورت می‌گیرد، عنوان کرد: به همین منظور کتب درس‌نامه اساتید تهیه شده تا آموزش‌ها بر اساس اصول تعریف شده صورت گیرد ضمن اینکه در پایان دوره به شرکت‌کنندگان گواهی معتبر اهدا می‌شود.

* آغاز حرکتی فراگیر برای افزایش قاریان قرآن

وی، هدف از اجرای این طرح را ایجاد مقدمه‌ای برای تدبر و عمل به قرآن کریم و آغاز حرکتی فراگیر برای افزایش قاریان و انجام فعالیت‌های قرآنی و توجه خانواده‌ها به قرائت و حفظ قرآن کریم برشمرد.

حاتمی همچنین با اشاره به آغاز ماه مبارک رمضان و استقبال اوقاف یزد از این ماه پرفیض افزود: اوقاف یزد برنامه‌های گسترده‌ای را در استقبال از رمضان پی‌ریزی کرده است که اجرای طرح ضیافت الهی، برگزاری نمایشگاه ضیافت الهی، جزء خوانی قرآن کریم در سطح بقاع متبرکه یزد، برپایی ترتیل‌خوانی روزانه قرآن کریم، برگزاری محافل روزانه قرآن با حضور قاریان مصری و بین‌المللی کشوری در سطح مساجد و برگزاری مراسم ویژه شب قدر از جمله این برنامه‌هاست.

* برپایی نمایشگاه ضیافت الهی در 20 امامزاده شاخص استان یزد

وی تصریح کرد: نمایشگاه ضیافت الهی نیز در 20 امامزاه شاخص استان برپا می‌شود و برنامه ترتیل‌خوانی روزانه قرآن کریم در 42 امامزاده استان اجرا خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به برگزاری مراسم ویژه شب قدر در 39 امامزاده در سطح استان یزد بیان کرد: قرائت ادعیه و مراسم استغفار و عزاداری ایام شهادت حضرت علی (ع) نیز از دیگر برنامه‌های این اداره در قالب طرح ضیافت الهی در 200 مجلس در سطح استان است.

وی همچنین از اجرای برنامه‌های گوناگون فرهنگی و مذهبی در طول ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: 20 مسجد در مناطق مختلف یزد اجرای برنامه‌هایی نظیر پاسخگویی به مسائل شرعی، بیان احکام و مسائل دینی و نیز ارائه مشاوره خانوادگی را بر عهده دارند.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول