اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حوزه علمیه قزوین:

سلامت اجتماعی جامعه در ماه مبارک رمضان افزایش می‌یابد

خبرگزاری فارس: معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین گفت: اقشار مختلف جامعه در ماه مبارک رمضان با کسب تقوا از گناه کردن دوری‌ می‌کنند و همین امر موجب افزایش سلامت اجتماعی در جامعه می‌شود.

سلامت اجتماعی جامعه در ماه مبارک رمضان افزایش می‌یابد

حجت‌الاسلام‌ علی عباسی امروز به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان در گفت‌و‎‌گو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه ارتقای سلامت اجتماعی جامعه از مهم‌ترین آثار و برکات ماه مبارک رمضان است، اظهار کرد: آحاد جامعه با دوری کردن از گناهان سلامت اجتماعی را در جامعه افزایش می‌دهند.

این مقام مسئول یاد خدا بودن، رعایت حقوق دیگران، تقویت خودسازی و تقویت صبر و ایمان در انسان را از جمله آثار و برکات ماه مبارک رمضان دانست و یادآور شد: امیدواریم آحاد جامعه از این ماه مبارک برای تقویت خودسازی خودشان استفاده بهینه کرده تا بتوانند اخلاق معنوی خود را ارتقا دهند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین اضافه کرد: انسان در ماه مبارک رمضان می‌تواند روحیه ایثار، گذشت و فداکاری را در خودش تقویت کند و همین امر موجب خودسازی می‌شود.

عباسی با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان آثار و برکات فراوانی دارد، گفت: این ماه مبارک فرصت‌های تکامل معنوی را برای انسان فراهم می‌کند و انسان در این ماه می‌تواند با کسب این تکامل، اخلاق معنوی خود را تقویت کند.

در ماه رمضان بیشتر به نیازمندان جامعه کمک می‌شود

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین ابراز کرد: انسان با روزه گرفتن در طول روز احساس گرسنگی و تشنگی می‌کند و در این هنگام با یاد کردن خداوند متعال به او نزدیک‌تر می‌شود و این شرایط بهترین زمان نیایش با پروردگار است.

وی با اشاره به اینکه فرد روزه‌دار در هنگام تشنگی و گرسنگی بیشتر به یاد محرومان و مستضعفان جامعه می‌افتد و نسبت به آنان نمی‌تواند بی‌تفاوت باشد، بیان کرد: این افراد در این ماه بیشتر برای برطرف کردن مشکلات آنان در جامعه تلاش کرده تا بتوانند در این راستا قدمی برداشته باشند.

عباسی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان اقشار مختلف جامعه اعم از فقیر و غنی روزه می‌گیرند که این امر منجر به افزایش محبت و مودت بین افراد جامعه می‌شود، یادآور شد: در این ماه مبارک افرادی که از وضع مالی مطلوبی برخوردارند نسبت به ماه‌های دیگر سال بیشتر به نیازمندان و محرومان جامعه کمک می‌کنند.

ماه رمضان بهانه‌ی خوبی برای تقویت صبر و ایمان انسان‌هاست

این مقام مسئول با بیان اینکه آحاد جامعه در ماه مبارک رمضان با روزه گرفتن صبر و ایمان خود را در زندگی تقویت می‌کنند، اظهار کرد: در این ماه مبارک مسلمانان برای 11 ماه دیگر سال توشه معنوی برمی‌دارند تا بتوانند در برابر وسوسه‌های شیطانی مقاومت کرده و در دنیا و آخرت سعادت‌مند شوند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین با اشاره به بیانات امام علی (ع) در نهج‌البلاغه مبنی بر اینکه "هر فردی که می‌خواهد صبور باشد باید اعمالی که موجب تقویت صبر می‌شود انجام دهد"، ابراز کرد: مسلمانان با روزه گرفتن سختی گرسنگی و تشنگی را در طول روز تحمل کرده و این تحمل سختی صبر آنان را در برابر مشکلات افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه ماه رمضان بهترین ماه خداست که مسلمانان در این ماه میهمان پروردگار رئوف می‌شوند، یادآور شد: خداوند متعال در این ماه از همه انسان‌ها دعوت می‌کند تا در این میهمانی شرکت کنند بر این اساس باید همه آنان از این میهمانی استفاده مطلوبی کرده تا با لطف و رحمت او همه گناهان بخشیده و پاداش عظیمی را در روز قیامت به آنان عطا کند.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول