اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان تامین اجتماعی سقز:

40 درصد جمعیت سقز از خدمات تامین اجتماعی بهره‌مند هستند

خبرگزاری فارس: رئیس تامین اجتماعی سقز از برخورداری 40 درصد از جمعیت این شهرستان از خدمات تامین اجتماعی خبر داد.

40 درصد جمعیت سقز از خدمات تامین اجتماعی بهره‌مند هستند

محمدصدیق صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سقز اظهار داشت: مجموع بیمه‌شدگان اصلی این شهرستان بر اساس آخرین آمار 20 هزار و 185 نفر و مجموع مستمری‌بگیران اصلی 2 هزار و 152 نفر است که با احتساب افراد تحت تکفل آنان حدود 90 هزار نفر یعنی 40 درصد کل جمعیت شهرستان زیرپوشش خدمات تامین اجتماعی قرار دارند.

به گفته وی، در سال‌های اخیر در راستای سیاست‌های توسعه‌ای و حمایتی دولت، تعداد افراد زیرپوشش تامین اجتماعی بصورتی غیرمتعارف رشد داشته است به طوری که در شش سال اخیر میزان رشد در این زمینه بیش از 120 درصد بوده است و تقریبا تمامی اقشار جامعه توانسته‌اند با حمایت دولت زیرپوشش قرار گیرند.

صالحی نقش سازمان تامین اجتماعی را در توسعه‌یافتگی کشور بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین و گسترده‌ترین نظام تامین اجتماعی کشور با تمرکز بر گسترش پوشش بیمه‌ای به آحاد جامعه و برنامه‌ریزی و تلاش مستمر به منظور ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات خود، نقشی اساسی در حرکت به سوی توسعه‌یافتگی ایفا می‌نماید.

وی اضافه کرد: نیروی انسانی به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل تولید و خدمات، در صورت داشتن امنیت خاطر می‌تواند دارای بهره‌وری بیشتر باشد و تاثیر آن در بخش‌های اجتماعی نیز به راحتی مشهود خواهد بود.

رئیس تامین اجتماعی سقز در ادامه به خدمات جدید تامین اجتماعی به عموم مردم اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون امکان توسعه پوشش بیمه به اقشار جدیدی همچون رانندگان، خادمین مساجد، کارگران باربر و دیگر افراد جامعه فراهم شده و آنان می‌توانند از این امکان بهره‌مند شوند. 

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 300 نفر مقرری‌بگیر بیمه بیکاری هستند و در مجموع با احتساب بیمه‌شدگان اصلی و افراد تبعی بالغ بر 90 هزار نفر از جمعیت شهرستان سقز زیرپوشش خدمات تامین اجتماعی هستند.

صالحی میزان پرداختی مستمری‌بگیران در سال 90 را بیش از 100 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: در سال گذشته نیز بالغ بر 122 میلیارد و 216 میلیون ریال به مستمری‌بگیران شهرستان، بیش از 4 میلیارد ریال در قالب کمک‌های کوتاه‌مدت و بیش از 40 میلیارد ریال بابت مقرری بیمه بیکاری پرداخت شده است.

وی در پایان با اشاره به کمبودهای موجود اعم از نیروی انسان، حجم کار بالا و کمبود فضای فیزیکی، افزود: کارکنان این سازمان تمام تلاش خود را برای پاسخگویی به بیمه‌شدگان، کارفرمایان و مستمری‌بگیران به کار می‌گیرند.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول