اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس مجمع امور صنفی شیراز:

اصناف طبق تعرفه مواد غذایی را بفروشند

خبرگزاری فارس: نایب رئیس مجمع امور صنفی شیراز گفت: اصناف باید طبق تعرفه نسبت به فروش و توزیع مواد غذایی اقدام کنند.

اصناف طبق تعرفه مواد غذایی را بفروشند

خسرو فروغان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز پیرامون تغییر نرخ مواد غذایی در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: نرخ‌نامه‌های جدید از صبح امروز در سطح شهر شیراز توزیع شده و اصناف مکلف هستند مطابق این نرخ‌نامه اجناس خود را به فروش برسانند.

نایب رئیس مجمع امور صنفی شیراز از کاهش سود مواد غذایی توسط اصناف خبر داد و تصریح کرد: نرخ مواد غذایی نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی نداشته است و در این راستا اصناف از سود خود کاسته‌اند تا مردم بتوانند در ایام ماه رمضان مواد غذایی مورد نیاز خود را به راحتی تهیه کنند.

وی با بیان اینکه تورم نیز بر نرخ مواد غذایی تاثیر نداشته است، افزود: نرخ مواد غذایی مشخص شده برای ایام ماه رمضان در شیراز به گونه‌ای است که کمترین تورم‌ها نیز بر این نرخ‌ها تاثیر نداشته‌اند.

فروغان با تاکید بر افزایش نظارت‌ها در ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: بازرسان نظارت خود را در ماه مبارک رمضان بیشتر می‌کنند و در صورت بروز تخلف گران‌فروشی با گران‌فروشان این صنف به شدت برخورد می‌شود.

نایب رئیس مجمع امور صنفی شیراز در ادامه با اشاره به نرخ برخی از مواد غذایی در شیراز گفت: قیمت کله‌پاچه هر دست 24 هزار تومان، یک کیلو حلیم گندم یک‌هزار و 700 تومان، یک کیلو آش سبزی یک‌هزار و 500 تومان، یک کیلو حلیم بادمجان 2 هزار تومان مشخص شده است.

به گفته وی، در ماه مبارک رمضان یک سیخ کباب کوبیده 75 گرمی به قیمت یک‌هزار و 500 تومان، یک سیخ کباب کوبیده 100 گرمی یک‌هزار و 800 تومان، یک سیخ کباب چنجه 60 گرمی یک‌هزار و 700 تومان عرضه می‌شود.

فروغان گفت: نرخ ترحلوا نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری نداشته به این صورت که ترحلوای زعفرانی و ساده کیلویی یک‌هزار و 600 تومان است.

وی افزود: آش ماست کیلویی یک‌هزار و 700 تومان و آش رشته کیلویی یک‌هزار تومان و یک کیلو توتابه‌ای 3 هزار و 500 تومان در ماه رمضان عرضه می‌شود.

نایب رئیس مجمع امور صنفی شیراز با اشاره به نرخ جدید زولبیا و بامیه تصریح کرد: قیمت هر کیلو زولبیا و بامیه در شیراز 4 هزار و 500 تومان است.

وی اضافه کرد: هر کیلو زولبیا و بامیه تبریزی نیز به قیمت 4 هزار و 800 تومان عرضه می‌شود.

فروغان در پایان خاطرنشان کرد: نرخ زولبیا و بامیه در سال جاری نسبت به سال گذشته حدود 20 تا 25 درصد افزایش داشته در حالی که نرخ شکر و دیگر مواد اولیه به مراتب گران‌تر از سال قبل شده است.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول