اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خبر داد

معرفی 148 طرح خوداشتغالی کشاورزی به بانک‌ عامل

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از معرفی 148 طرح اشتغالزایی به بانک کشاورزی خراسان جنوبی خبر داد.

معرفی 148 طرح خوداشتغالی کشاورزی به بانک‌ عامل

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا هادربادی ظهر امروز در کارگروه توسعه بخش کشاورزی، خراسان جنوبی اظهار کرد: ارزش ریالی این تعداد طرح 405 میلیارد و 150 میلیون ریال بوده که در حوزه‌های مختلف کشاورزی به بانک عامل معرفی شده است.

وی افزود: از این تعداد 47 طرح به تسهیلات کمتر از 300 میلیون ریال و مابقی به بیش از 300 میلیون ریال اعتبار نیاز دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: در صورت دریافت تسهیلات، مجموع این طرح‌ها برای 764 نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌کند.

هادربادی ادامه داد: در حال حاضر این طرح‌ها در بانک کشاورزی استان مشغول بررسی است و بر اساس مصوبه کارگروه قبلی مقرر شده ظرف مدت 20 روز بانک عامل نسبت به پرداخت تسهیلات و یا ارجاع پرونده برای رفع ابهامات به جهاد کشاورزی استان اقدام کند.

استاندار خراسان جنوبی نیز با تاکید بر مشخص شدن تکلیف نهایی طرح‌ها در مدت مقرر گفت: نباید به فکر بالا نشان دادن آمارها باشیم.

قهرمان رشید از مسئولان شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی خواست تا تمام پساب فاضلاب‌های استان را علاوه بر مصارف صنعتی به مصرف بخش کشارزی اختصاص دهند.

وی یادآور شد: وقتی تسهیلات موجود باشد و در کارگروه کشاورزی هم طرح مورد تصویب قرار گیرد دلیلی ندارد متقاضیان را منتظر بگذاریم.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در توسعه بخش کشاوزی هم طرح‌های خرد و هم طرح‌های کلان باید مدنظر قرار گیرد، گفت: توجه به این طرح‌ها سبب ایجاد اشتغال و افزایش اعتبار استان در سطح ملی می‌شود.

رشید ادامه داد: هیچ مانعی در توسعه بخش کشاورزی استان وجود ندارد پس باید از این فرصت نهایت استفاده را برای توسعه بخش کشاورزی کرد.

وی خواستار بررسی طرح‌های ارسالی توسعه بخش کشاورزی به بانک شد و بر شتاب لازم بررسی طرح‌های توسعه بخش کشاورزی تأکید کرد.

در این جلسه طرح‌های اولویت‌دار بخش کشاورزی استان از قبیل خرید ماشین‌آلات کشاورزی برای برداشت، کاشت و داشت با اولویت فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی، خرید کامیون یخچال‌دار ویژه محصولات دامی و کشاورزی، مرمت دیوار باغات قدیمی، احداث انبارهای ذخیره محصولات کشاورزی و راه‌اندازی فروشگاه‌های لوازم کشاورزی، مورد تصویب اعضای کارگروه قرار گرفت.

همچنین در این جلسه مصوب شد که در تمامی نقاط استان از پساب‌های فاضلاب استان در راستای توسعه بخش صنعت مورد استفاده قرار گیرد و میزان اضافی و مازاد آن به بخش کشاورزی اختصاص یابد.  

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول