اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای درخشش بیشتر در المپیاد‌های جهانی

بخش‌های آزمایشگاهی کشور نیازمند تقویت است

خبرگزاری فارس: رتبه سوم مسابقات جهانی زیست‌شناسی کشور سنگاپور گفت: ایران باید برای درخشش بیشتر در المپیاد‌های جهانی به تقویت بخش‌های آزمایشگاهی در زمینه رشته‌هایی هم‌چون زیست‌شناسی بپردازد.

بخش‌های آزمایشگاهی کشور نیازمند تقویت است

مسیح فلاحتیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به رقابت خود در بیست و سومین دوره المپیاد جهانی زیست‌شناسی کشور سنگاپور با سایر دانش‌آموزان شرکت ‌کننده اظهار کرد: سال گذشته در مسابقات کشوری زیست‌شناسی در سطح کشور مدال طلا را به دست آورده‌ام.

وی در پاسخ به این سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا در سال‌های گذشته نیز در المپیاد‌های زیست‌شناسی شرکت کرده است، گفت: المپیاد‌های کشور ایران به صورتی است که هر دانش‌آموز تنها می‌تواند در یک دوره از المپیاد‌های جهانی زیست‌شناسی شرکت کند.

رتبه سوم مسابقات جهانی زیست‌شناسی کشور سنگاپور به رقابت 40 دانش‌آموز از سراسر کشور در مسابقات کشوری زیست‌شناسی در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: در این دوره از مسابقات هشت نفر مدال طلای کشوری را کسب کرده و چهار نفر از آنها نیز برای حضور در المپیاد جهانی زیست‌شناسی کشور سنگاپور انتخاب شدند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته چهار نفر از استان اصفهان در مسابقات کشوری زیست‌شناسی شرکت کرده بودند، ادامه داد: 17 تا 27 تیر‌ماه جاری به همراه سه نفر از دانش‌آموزان دیگر از جمهوری اسلامی ایران به کشور سنگاپور اعزام شدیم.

فلاحتیان با اشاره به کسب مدال برنز در این دوره از مسابقات جهانی تاکید کرد: این دوره از مسابقات جهانی با کیفیت بالایی در میان دانش‌آموزان شرکت ‌کننده برگزار شد و جمهوری اسلامی ایران در زمینه مسابقات تئوری از بنیه قوی و توانمندی برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه اما ایرانی‌ها در بخش آزمایشگاهی نسبت به سایر کشور‌ها ضعیف‌تر هستند، افزود: افرادی که در المپیاد‌های جهانی شرکت می‌کنند از کنکور معاف می‌شوند و بدون شرکت در کنکور سراسری وارد دانشگاه می‌شوند.

رتبه سوم مسابقات جهانی زیست‌شناسی کشور سنگاپور با بیان اینکه علاقه و معافیت از کنکور از مهم‌ترین اهدافم برای شرکت در این دوره از مسابقات بوده است، گفت: ایران باید برای درخشش بیشتر در المپیاد‌های جهانی به تقویت بخش‌های آزمایشگاهی در زمینه رشته‌هایی هم‌چون زیست‌شناسی بپردازد.

وی با اشاره به اینکه نبود تجهیزات پیشرفته از مهم‌ترین دلایل ضعیف بودن بخش‌های آزمایشگاهی است، اظهار کرد: حمایت‌های همه‌جانبه خانواده‌ام سبب شده است که به مدال نقره المپیاد جهانی زیست‌شناسی کشور سنگاپور دست پیدا کنم.

انتهای پیام/ل20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول