اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‎ای استان بوشهر خبر داد

ایجاد نخستین مرکز رشد علم و فناوری مراکز فنی و حرفه‎ای کشور در استان بوشهر

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‏ای استان بوشهر گفت: با امضای قراردادی با مرکز پارک علم و فناوری خلیج فارس نخستین مرکز رشد علم و فناوری مراکز فنی و حرفه‎ای کشور در استان بوشهر ایجاد می‎شود.

ایجاد نخستین مرکز رشد علم و فناوری مراکز فنی و حرفه‎ای کشور در استان بوشهر

حسین خمسه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر با بیان اینکه مرکز فنی و حرفه‎ای جوار حوزه علمیه برای نخستین بار در کشور در استان بوشهر ایجاد شده است اظهار داشت: این مرکز در راستای فرهنگ‎سازی تکنولوژیک در حوزه‎های علمیه ایجاد شده است که در سراسر کشور نیز تسری خواهد یافت.

وی تصریح کرد: همچنین سامانه مدیریت اموال به‌عنوان پایلوت در استان بوشهر در حال اجراست و به این استان کاملا تفویض شده که پس از اتمام به‌عنوان یک پروژه ملی رونمایی می‌شود.

خمسه ادامه داد: با امضای قراردادی با مرکز پارک علم و فناوری خلیج فارس نخستین مرکز رشد علم و فناوری مراکز فنی و حرفه‎ای در استان بوشهر ایجاد می‎شود.

وی افزود: این مرکز در شهرک صنعتی بوشهر 2 و با هدف ایده‎یابی، حمایت از شرکت‎های دانش‌بنیان و تولید ایجاد و راه‎اندازی می‎شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‎ای استان بوشهر با اشاره به برنامه‎ریزی علمی در حوزه دانش‎آموزی یادآور شد: تلاش ما اتصال المپیادهای دانش‎آموزی با جشنواره خوارزمی و المپیادهای مهارتی به‌منظور خروجی بهتر در راستای نخبه‎پروری و استفاده هر چه بیشتر و بهتر از ایده‎های نخبه‎های جوان است.

خمسه با بیان اینکه آموزش‎های تخصصی در حوزه نفت توسط این اداره کل در استان آغاز شده است اضافه کرد: با گسترش و ارتقای این آموزش‎ها شاهد اثربخشی هر چه بیشتر در این حوزه هستیم.

وی اظهار داشت: بخشی از افرادی که در مراکز آموزش فنی و حرفه‎ای در رشته‎های تخصصی مربوط به نفت آموزش دیده‎اند به‌منظور اشتغال به حوزه‎های مرتبط معرفی شده‎اند که برخی از این افراد مشغول به کار شده و برخی دیگر نیز از اشتغال در این حوزه‎ها به دلایل مختلف از جمله سختی شرایط کار خودداری کرده‎اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‎ای استان بوشهر گفت: باید به نهادینه‎ کردن فرهنگ کار در استان بوشهر بیشتر پرداخته شود تا در آینده با این گونه مشکلات کمتر مواجه شویم.

خمسه یادآور شد: در حال حذف حرفه‎ها و رشته‏های اشباع شده در مراکز فنی و حرفه‎ای در سطح استان و جایگزینی حرفه‎های جدید و مورد نیاز هستیم.

وی خاطر نشان کرد: این امر که از ابتدای تیرماه آغاز شده و تا پایان امسال ادامه خواهد داشت، از روند مطلوبی برخوردار است.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول