اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای استان کردستان خبر داد

تحقق 107 درصدی آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی‌و‌حرفه‌ای استان کردستان از تحقق 107 درصدی ارائه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای استان در سه ماهه نخست سال‌جاری خبر داد.

تحقق 107 درصدی آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیدجمیل احمدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در سنندج اظهار کرد: در سه ماهه نخست سال‌جاری 691 هزار و 495 نفر ساعت آموزش‌های مختلف فنی‌وحرفه‌ای در این استان را گذرانده‌اند.

وی افزود: تعهد این اداره‌کل در زمینه ارائه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای 642 هزار و 72 نفر ساعت است که 107 درصد محقق شده است.

به گفته مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای استان کردستان، میزان آموزش‌های ارائه شده در کارگاه‌های جوار دانشگاهی 8 هزار و 485 نفر ساعت است که نسبت به تعهدات خود 129 درصد رشد نشان می‌دهد.

احمدی از ارائه 49 هزار و 817 نفر ساعت آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای در کارگاه‌های پادگان لشکر 28‌ در سه ماهه اول سال‌جاری خبر داد و گفت: تعهدات این اداره کل در این حوزه 47 هزار و 940 ساعت بوده است.

وی ارائه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای در کارگاه‌های ثابت استان را بیش از 430 هزار نفر ساعت عنوان کرد.

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای استان کردستان تصریح کرد: در روستاهای سطح استان نیز 54 هزار و 270 نفر ساعت آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای در رشته‌های مرتبط و مورد نیاز منطقه ارائه شده است.

احمدی همچنین از ارائه بیش از 106 هزار ساعت آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای به زندانیان در این استان خبر داد و گفت: تعهد این اداره‌کل در این بخش 97 هزار نفر ساعت آموزش است.

وی با اشاره به ارائه 35 هزار نفر ساعت آموزش توسط کارگاه‌های سیار شهری به علاقمندان در سطح استان، افزود: در این حوزه نیز با ارائه بیش از 4 هزار نفر ساعت بیشتر، نسبت به تعهدات 11 درصد رشد داشته‌ایم.

وی از رشد 109 درصدی آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای در حوزه خدمات، 107 درصدی در حوزه صنعت و 105 درصدی در حوزه کشاورزی نسبت به تعهدات خبر داد.

به گفته وی، در حال حاضر این اداره‌کل با 18 مرکز فعال و کاملا مجهز آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای را با توجه به نیاز استان به مردم ارائه می‌دهد.

وی همچنین از فعالیت 88 مرکز آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای آزاد در این استان خبر داد و افزود: بیش از 40 درصد تعهدات این اداره‌کل از طریق آموزشکده‌های آزاد سطح استان انجام می‌شود.

مدیرکل فنی‌و‌حرفه‌ای استان کردستان در ادامه از اجرای دوره‌های آموزش مهارتی مسئله‌محور با عنوان مهندسین فردا در این استان خبر داد و افزود: اجرای این طرح برای نخستین بار در سال‌جاری مصوب و به صورت پایلوت در چند استان کشور از جمله کردستان اجرا می‌شود.

احمدی در پایان گفت: طرح مهندسین فردا برای دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه در چهار رشته تعریف و کار ثبت‌نام آنها نیز از 28 تیرماه آغاز شده است.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول