اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد استان همدان:

راه‌اندازی شهربازی‌ها در گرو دریافت گواهی ایمنی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان همدان گفت: تمامی مالکان و بهره‌برداران تجهیزات شهربازی موظفند قبل از بهره‌برداری از تجهیزات گواهی ایمنی از شرکت‌های بازرسی دارای صلاحیت را دریافت کنند.

راه‌اندازی شهربازی‌ها در گرو دریافت گواهی ایمنی است

فرهاد تیموری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: بر اساس استاندارد ملی مربوط به وسایل و تجهیزات شهربازی با هدف تعیین الزامات مورد نیاز در طراحی، ساخت و نصب وسایل و سواری‌های تفریحی ثابت و قابل حمل، مالکان و بهره‌برداران این وسایل و تجهیزات شهربازی ملزم هستند که در زمان نصب و هنگام بهره‌برداری استانداردهای لازم را رعایت کنند.

وی افزود: بنابراین تمام مالکان و بهره‌برداران تجهیزات مذکور موظفند با نظارت شرکت‌های تأئید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران، اقدام به نصب تجهیزات کنند.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان همدان ادامه داد: همچنین این افراد قبل از بهره‌برداری از تجهیزات موظف به دریافت گواهی ایمنی از شرکت‌های بازرسی دارای صلاحیت هستند.

وی ادامه داد: در همین راستا اداره کل استاندارد به عنوان ناظر بر اجرای استانداردهای مذکور و برای تأمین ایمنی شهروندان عزیز هنگام استفاده از این تجهیزات، اقدام به بازرسی از تجهیزات شهربازی‌ها کرده و نواقص موجود را طی نامه به بهره‌بردار و شهرداری‌های مربوطه منعکس می‌کند.

تیموری افزود: اگر در بازرسی مجدد اقدام مؤثری در راستای رفع نواقص انجام نپذیرفته باشد، طبق ماده 9 از قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان استاندارد و به منظور جلوگیری از بروز هر گونه حادثه‌ای برای شهروندان، اداره کل استاندارد با دستور مقام قضایی به توقف بهره‌برداری و پلمب تجهیزات شهربازی مربوطه اقدام می‌کند.

وی با بیان اینکه ما اجازه بروز حادثه برای شهروندان که ناشی از سهل‌انگاری این بهره‌برداران است را نمی‌دهیم، اظهار داشت: وسایل و تجهیزات شهربازی پارک مردم شهر همدان نیز در این راستا و به علت منطبق نبودن با استانداردهای مربوطه با حضور بازرسان اداره کل استاندارد، عوامل انتظامی و با حکم دستگاه قضایی پلمب شده است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان همدان در پایان سخنان خود گفت: اخیراً تجهیزات فریزبی، کشتی صبا، قصر بادی، قطار کودک، کف‌گرد و استخر توپ نیز با هماهنگی مقام قضایی و حضور نیروی انتظامی پلمب شده است.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول