اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گچساران:

برای سلامتی جامعه تعارف نداریم

خبرگزاری فارس: فرماندار گچساران گفت: برای حفظ و ارتقای سطح سلامت و بهداشت جامعه و مردم با کسی تعارف نداریم و با متخلفان در این زمینه برخورد می‌شود.

برای سلامتی جامعه تعارف نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، محمد شفیعی صبح امروز در نشست بررسی مشکلات و مبارزه با بیماری‌های مشترک انسان و دام این شهرستان اظهار کرد: بهداشت و سلامت جامعه زیربنای فعالیت‌های اقتصادی و پیشرفت‌های اجتماعی بوده و نقش مهمی در توسعه دارد.

وی با اشاره به فرارسیدن فصل تابستان و احتمال شیوع بیماری‌های مشترک میان انسان و حیوان در پی استفاده از فرآورده‌های دامی غیربهداشتی تصریح کرد: درباره خطرات کشتار غیربهداشتی دام و مصرف گوشت آلوده باید از طریق صدا و سیما و دیگر رسانه‌ها و تریبون‌های مساجد اطلاع‌رسانی دقیق به مردم صورت گیرد.

* لزوم اطلاع‌رسانی گسترده در زمینه مصرف صحیح گوشت قرمز

فرماندار گچساران یادآور شد: مردم باید آگاه شوند که گوشت مورد نیاز خود را از اماکن بهداشتی و کنترل شده تأمین کنند تا خطر ابتلا به بیماری‌های مشترک میان انسان و حیوان به حداقل رسانده شود.

شفیعی برگزاری دوره‌های آموزشی برای دامداران و کارگران دامداری‌ها، آموزش چهره به چهره به روستائیان و عشایر را از جمله راهکارهای اطلاع‌رسانی در زمینه رعایت موارد بهداشتی کشتار دام عنوان کرد.

وی افزود: شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران ضمن همکاری با دامپزشکی در زمینه اطلاع‌رسانی و آموزش روستائیان، موارد مشکوک به فروش دام زنده و کشتارهای غیرمجاز دام را گزارش دهند.

شفیعی با بیان اینکه نحوه مبارزه با بیماری‌های مشترک انسان و دام باید به مردم آموزش داده شود، خاطرنشان کرد: تهیه و توزیع بروشورهای آموزشی درباره کشتار غیربهداشتی دام و شیوع بیماری‌های مشترک انسان و دام از سوی مسئولان دامپزشکی و شبکه بهداشت و درمان ضروری است.

وی ابراز داشت: شبکه بهداشت و درمان با هماهنگی کارشناسان شبکه دامپزشکی گچساران موارد لازم به منظور آگاهی‌بخشی خانواده‌ها را به صورت مکتوب به مراکز و خانه‌های بهداشت شهری و روستایی برای اطلاع‌رسانی به مردم اعلام کند.

تدابیر لازم برای جلوگیری از عرضه دام زنده در گچساران اتخاذ شد

فرماندار گچساران با انتقاد از نبود سردخانه در محل کشتارگاه این شهرستان ابراز داشت: احداث سردخانه یکی از ضرورت‌های لازم به منظور جلوگیری از شیوع بیماری‌های مشترک انسان و دام است.

شفیعی ادامه داد: شهرداری دوگنبدان هزینه‌ احداث سردخانه را بررسی کرده و از طریق درآمدهای شهرداری و یا بخش خصوصی و سرمایه‌گذار اقدامات لازم را انجام دهد.

وی با تأکید بر جمع‌آوری میدان توزیع دام زنده جنب هواشناسی گچساران و انتقال آن به محل کشتارگاه تصریح کرد: محل عرضه دام زنده در گچساران به سبب تهدید سلامت مردم باید در کمترین زمان ممکن تعطیل شود.

شفیعی یادآور شد: سلامتی عموم مردم جامعه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و اجازه به خطر انداختن سلامت مردم به هیچ فرد یا گروهی داده نمی‌شود.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول