اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

محافظت مالی افراد در برابر هزینه‌های بیماری هدف اصلی نظام سلامت است

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: هدف اصلی هر نظام سلامت، افزایش امید به زندگی سالم، پاسخ‌دهی به انتظارات معقول مردم و محافظت مالی افراد در برابر هزینه‌های بیماری است.

محافظت مالی افراد در برابر هزینه‌های بیماری هدف اصلی نظام سلامت است

به گزارش خبرگزاری فارس از  بندرعباس، محمود حسین‌پور بعد از ظهر امروز در جمع پزشکان متخصص و عمومی اظهار داشت: هدف اصلی هر نظام سلامت، افزایش امید به زندگی سالم، پاسخ‌دهی به انتظارات معقول مردم و محافظت مالی افراد در برابر هزینه‌های بیماری است.

وی با اشاره به نظام ارجاع در برنامه پزشک خانواده تصریح کرد: خدمات درمانی و توان بخشی تخصصی سرپایی یا بستری در سطح دو فقط به ارجاع شدگان از سطح یک ارائه می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه سطح دو پزشک خانواده واحد تخصصی در نظام سلامت است، افزود: خدمات تخصصی سرپایی، خدمات بستری، تجویز دارو و دیگر محصولات پزشکی و درخواست انجام خدمات پاراکلینیک از فعالیت‌های سطح 2 است.

* نیمه مرداد آخرین مهلت ثبت نام پزشک خانواده است

دبیر اجرایی پزشک خانواده شهری در استان هرمزگان نیز در ادامه با بیان اینکه مهلت ثبت نام در برنامه پزشک خانواده شهری در استان تا نیمه مرداد ماه سال‌ جاری تمدید شده است، گفت: تمام امکانات سخت‌افزاری و نیروی انسانی در مراکز بهداشتی درمانی در نوبت شیفت صبح برای مردم فراهم شده است تا بتوانند در فرصت تمدید شده در سامانه پزشک خانواده ثبت نام کنند.

یحیی میرزاده با اشاره به اینکه ارایه خدمات رایگان بهداشتی درمانی منوط به ثبت نام در برنامه پزشک خانواده شهری است، اظهار داشت: برنامه پزشک خانواده شهری یکی از برنامه‌های تحولی در نظام سلامت کشور است که نگاه ویژه‌ای به کاهش هزینه‌های درمانی دارد و در این راستا امکانات و زیرساخت‌های سطح یک (نیروی انسانی و فضاهای فیزیکی) تیم سلامت در استان هرمزگان فراهم شده است.

وی یادآور شد: با توجه به استقبال مردم از برنامه پزشک خانواده و اعلام تمدید ثبت نام در این برنامه همکاری فرمانداری، شهرداری‌‌ها، صدا و سیما و سایر نهادهای مرتبط نیاز است که مردم را به حضور در مراکز بهداشتی درمانی برای ثبت نام ترغیب کنند.

در ادامه این جلسه مسئولان معاونت بهداشتی و نماینده‌های بیمه‌های خدمات درمانی و تأمین اجتماعی که در جلسه حضور داشتند به سئوالات طرح شده از سوی پزشکان متخصص و عمومی پاسخ دادند.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول