اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت گرگان:

پرونده سلامت الکترونیکی برای مردم تشکیل می‎شود

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت شهرستان گرگان گفت: با تشکیل پرونده سلامت به صورت الکترونیکی، مردم قبل از اینکه بیمار شوند از مشاوره پزشک خانواده برخوردار خواهند شد.

پرونده سلامت الکترونیکی برای مردم تشکیل می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان محمد بهلول بعد از ظهر امروز در سومین جلسه شورای اداری شهرستان گرگان اظهار داشت: یکی از وظایف اصلی پزشک خانواده سلامت‌محوری است.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح فارغ‎التحصیل پزشک خانواده نداریم تصریح کرد: پزشکان عمومی که دارای دکترای حرفه‎ای هستند در قالب این طرح با انتخاب مردم فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان گرگان خاطر نشان کرد: تعداد پزشک خانواده حداقل 500 و حداکثر 2 هزار و 500 نفر خواهد بود.

بهلول با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته هزینه درمان 18 درصد است متذکر شد: در کشور ایران متوسط پرداختی هزینه‎های درمانی 85 درصد برآورد شده است.

وی از طرح پزشک خانواده مسئول خبر داد و یادآور شد: بر اساس این طرح به ازای هر چهار پزشک خانواده یک پزشک خانواده مسئول خواهیم داشت که مدیریت و نظارت این بخش را بر عهده می‎گیرند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان گرگان در خصوص ارائه خدمات پزشکی در روزهای تعطیل بیان کرد: این خدمات در مراکز شبانه‎روزی به صورت تمام وقت ارائه می‎شود.

بهلول متذکر شد: در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری افرادی که بیمار هستند نباید دغدغه دیگری داشته باشند که اگر جز این باشد آسیب‎های متعددی برای بیمار در پی خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: برنامه‎های درمانی نظام سلامت در گذشته بر مبنای بیمارمحوری شکل گرفته اما اکنون نگاه سلامت محوری نگاه کل اجتماع اعم از نهادهای حمایتی‎ مالی و نهادهای نظارتی است.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول