اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دشتی خبر داد

فعالیت 180 مبلغ اعزامی و مقیم در شهرستان دشتی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتی از فعالیت 180 مبلغ اعزامی و مقیم در این شهرستان در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد.

فعالیت 180 مبلغ اعزامی و مقیم در شهرستان دشتی

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی حجت‌الاسلام سعید توکلیان پیش از ظهر امروز در همایش طلایه‎داران تبلیغ شهرستان دشتی اظهار داشت: مساجد به عنوان پایگاه‎های فرهنگی به شمار می‎روند و باید تلاش کرد تا مساجد در رسالت فرهنگی مقابله با تهاجمات فرهنگی غرب تجهیزتر و مقاوم‎تر شوند.

وی با اشاره به استقرار روحانیون مبلغ در شهرستان دشتی افزود: 30 نفر از مبلغان در ایام ماه مبارک رمضان از قم برای تبلیغ به شهرستان دشتی اعزام و در شهرها و بخش‎های مختلف این شهرستان مستقر شدند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتی با اشاره به فعالیت 150 مبلغ محلی در ماه رمضان در دشتی تصریح کرد: بیش از 65 مبلغ بومی در این ایام به روستاها و شهرها اعزام شده‎اند.

وی اقامه نماز، تفسیر قرآن، مسائل اعتقادی، اجتماعی و سیاسی و پاسخ به شبهات دینی و ذکر فلسفه روزه‎داری را از مهم‌ترین وظایف روحانیون اعزامی به مناطق مختلف این شهرستان عنوان کرد.

توکلیان یادآور شد: سرکشی از روحانیون اعزامی، بررسی مشکلات آن‎ها و بیان برخی مسائل مرتبط از مهم‌ترین برنامه‎هایی است که پس از اعزام مبلغ به مناطق صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به نقش روحانیون در تبلیغ مسائل دینی و اعتقادی خاطر نشان کرد: حضور روحانیون در مناطق محروم شهرستان دشتی موجب توسعه و گسترش امور اعتقادی در اقشار مختلف مردم می‎شود.

توکلیان به استقبال مردم این شهرستان برای اعزام روحانی به مناطق مختلف خبر داد و اضافه کرد: در صورت اعلام نیاز مردم به روحانی، اداره تبلیغات آمادگی دارد روحانیون بیشتری را به مناطق مورد نیاز اعزام کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتی گفت: اداره تبلیغات اسلامی دشتی با همکاری هیئت امناء مساجد قبل از ورود به ماه مبارک رمضان با غبارروبی مساجد و حتی حسینیه این مکان‎های مذهبی را برای پذیرایی از مردم روزه‎دار مهیا کرد.

توکلیان اظهار داشت: امسال برای نخستین بار یکی از روحانیون به روستای کردلان دشتی که از روستاهای صعب‎العبور و محروم شهرستان دشتی است، اعزام شده است.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول