اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ایلام:

ماه رمضان بهترین فرصت برای انسان‌های مستعد قرب الهی است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: ماه رمضان بهترین فرصت برای انسان‌های مستعد قرب الهی است.

ماه رمضان بهترین فرصت برای انسان‌های مستعد قرب الهی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، حجت‌الاسلام محمدنقی لطفی ظهر امروز در آیین ضیافت اندیشه دانشگاه ایلام، اظهار داشت: ماه رمضان فرصتی طلایی برای انسان‌های مستعدی است که مصمم هستند مراحل قرب الهی را طی کنند.

وی ادامه داد: فلسفه همه عبادت‌ها در دین مقدس اسلام برای رسیدن به مقام قرب الهی است، اگر انسان این توفیق را بیابد جای شکرگزاری دارد.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: هرکس با اخلاص عبادت‌های ویژه ماه مبارک رمضان را انجام دهد و هیچ خواسته‌ای جز امر الهی و قرب الهی نداشته باشد قطعا تحول بسیار شگرفی در فکر، اندیشه و اعمال انسان روی می‌دهد. 

لطفی تصریح کرد: رمضان یعنی "نفس را در فشار قرار دادن" و نفس را ریاضت دادن و وادار به ورزش کردن است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: خداوند تعالی در این ماه همه وسایل را برای بندگان روزه‌دارش فراهم کرده تا بتوانند ره صدساله را یک شبه و یک ماهه بپیمایند.

وی ادامه داد: شرط همه این موارد عنایت به اخلاص است، اخلاصی که خداوند تبارک و تعالی بارها به آن اشاره داشته است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: اگر این اخلاص به کسی داده شده زمینه القائات شیطانی در او باقی نخواهد ماند.

لطفی تصریح کرد: شیطان قسم خورده که همه را گمراه ‌کند مگر آن دسته از افرادی که خالص شده باشند و خود را از غیر خداوند پالایش کرده‌اند. 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: قلب انسان پاک و خالص حرم خداوند بوده و امام صادق (ع) نیز در این رابطه بارها سخن گفته است.

وی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان دعاهایی خاصی وجود دارد و در آنان، روزها، سحرگاهان و شب‌های ماه مبارک رمضان دعاهای بسیار پرمحتوی با مضامین عالی از لسان پاک امامان معصوم در دسترس همه قرار دارد.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: دعاها با وجود مختصر بودن باید بعد از خواندن نماز قرائت شود و مسلمانان باید به این نکات توجه داشته باشند.

لطفی تصریح کرد: حضرت امام علی (ع) در توصیف متقین و پرهیزگاران فرموده است، در ماه رمضان قرآن تلاوت کنید و به آن بیاندیشید.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول