اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اعلام کرد

خدمات رایگان برای خانوارهای زیرپوشش پزشک خانواده

خبرگزاری فارس: معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: خانواده‌ها در صورت قرار گرفتن در طرح پزشک خانواده می‌توانند از ویزیت، دارو و خدمات پرستاری رایگان پزشک خانواده استفاده کنند.

خدمات رایگان برای خانوارهای زیرپوشش پزشک خانواده

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر امروز به همراه مدیران سازمان‌های بیمه‌گر به جمع خبرنگاران آمدند تا آخرین وضعیت و مسائل و مشکلات اجرای طرح پزشک خانواده را در بوشهر تشریح کنند.

در این نشست معاون بهداشت و درمان، دارو و غذا دانشگاه علوم پزشکی به همران مدیران کل بیمه خدمات درمانی و مدیریت درمان تامین اجتماعی استان و رئیس سازمان نظام پزشکی بوشهر در نشستی خبری پاسخگوی سوالات خبرنگاران در مورد طرح پزشک خانواده بودند.

به گزارش فارس در طرح پزشک خانواده در استان بوشهر هر 2 هزار و 500 نفر باید یک پزشک خانواده داشته باشند و خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین پزشک عمومی یا مراکز بهداشتی درمانی به محل زندگی خود، اقدامات لازم برای انتخاب پزشک خانواده را انجام دهند.

پزشک خانواده پزشکی است که دارای مدرک دکترای حرفه‌ای پزشکی و مجوز معتبر فعالیت‌ حرفه‌ای پزشکی در محل ارائه خدمت است.

خدمات رایگان ویزیت برای خانوارهای زیرپوشش پزشک خانواده

معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در این نشست گفت: خانواده‌ها در صورت قرار گرفتن در طرح پزشک خانواده می‌توانند از ویزیت، دارو و خدمات پرستاری رایگان پزشک خانواده استفاده کنند.

عبدالمحمد خواجه‌ئیان با بیان اینکه این طرح فعلا در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر اجرا نمی‌شود اظهار داشت: این طرح فعلا برای شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت در نظر گرفته شده و هیچ اجباری نیز برای خانواده‌ها به منظور حضور در این طرح نداریم.

وی افزود: طرح پزشک خانواده سال‌هاست که در کشورهای مختلف جواب داده و جوامعی نیز که آن را اجرا کردند توانستند تمام مسائل اقتصادی را مهار و در بخش سلامت نیز گام‌های خوبی برداشتند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: این طرح سال گذشته در استان‌های چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان و خوزستان اجرا شد و پس از بررسی‌های صورت گرفته نهایتا این طرح منجر به تدوین دستورالعمل 02 برای پزشک خانواده شد.

ممکن است در ابتدا طرح پزشک خانواده مشکلاتی داشته باشد

خواجه‌ئیان بیان کرد: در ابتدای اجرای طرح پزشک خانواده ممکن است شاهد مشکلاتی باشیم و موجب نارضایتی مردم شود اما در دراز مدت به نفع مردم خواهد بود.

وی گفت: در اجرای این طرح برخی متخصصان ممکن است درآمدشان زیاد شده و برخی نیز ممکن است درآمدشان کم شود.

خواجه‌ئیان اضافه کرد: انتظار نداریم با اجرای این طرح همه انتظارات را در حوزه درمان و سلامت برآورده کنیم اما معتقدیم طرح پزشک خانواده می‌تواند راهکار خوبی برای حل مشکلات سلامت باشد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد:‌ ادعایی نداریم که با اجرای طرح پزشک خانواده مشکلات حوزه سلامت حل شود.

خواجه‌ئیان گفت: از رسانه‌ها انتظار داریم در اجرای و تبیین این طرح کلان به دانشگاه و حوزه سلامت استان کمک کنند.

کاهش هزینه‌های درمانی مردم بهترین مزیت پزشک خانواده

مدیرکل سازمان بیمه خدمات درمانی استان بوشهر نیز در این نشست گفت: پزشک خانواده یک طرح ملی با نگاه کاهش هزینه‌های پرداختی مردم در بخش درمان است.

حسن ملکی‌زاده افزود: طرح پزشک خانواده نقش مهمی در کاهش هزینه‌های درمانی مردم دارد و از این رو می‌تواند برای مردم بسیار مفید باشد.

وی بیان کرد: با این وجود اما لازم است دستگاه‌های متولی اجرای این طرح با هم همکاری و تعامل لازم را داشته و رسانه‌ها نیز در تبیین این طرح مهم به بخش درمان استان کمک کنند.

مدیر کل بیمه خدمات درمانی استان بوشهر اظهار داشت: این طرح بار مالی زیادی روی دوش دولت دارد امام دولت مصمم است برای کاهش هزینه‌های درمانی مردم این طرح را اجرا کند.

پزشک خانواده بزرگ‌ترین اقدام عملی برای حل مشکلات درمانی کشور

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان بوشهر نیز در این نشست گفت: به عقیده کارشناسان حوزه سلامت و بهداشت، تنها راه حل مشکلات درمان در کشور اجرای طرح پزشک خانواده است.

ابراهیم پورحکیمی افزود: پزشک خانواده بزرگ‌ترین اقدام عملی برای حل مشکلات درمانی کشور است و باید برای اجرای آن زمینه‌های لازم را فراهم کنیم.

وی اظهار داشت: سازمان‌های بیمه‌گر در اجرای طرح پزشک خانواده نقش مشارکتی داشته و نقشی جداگانه در اجرا ندارند.

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان بوشهر بیان کرد: یکی از نکات مهم و مورد توجه در اجرای این طرح این است که تصمیم‌گیرنده اصلی برای بیمار پزشک خانواده است.

پورحکیمی گفت: تعهدات سازمان‌های بیمه‌گر در پرداخت هزینه‌های دارو در اجرای طرح پزشک خانواده را نیز شورای عالی بیمه تعیین می‌کند.

انتهای پیام/ح10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول