اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی بابل خبر داد

آغاز طرح پزشک خانواده در بابل

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، طرح ملی پزشک خانواده در بابل آغاز شد.

آغاز طرح پزشک خانواده در بابل

حسن اشرفیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل اظهار داشت: هدف از اجرای طرح پزشک خانواده توزیع عادلانه خدمات بهداشتی و درمانی در همه نقاط کشور است تا مردم دغدغه‌ای برای هزینه‌های درمان نداشته و درمان به صورت کیفی انجام شود ضمن اینکه پزشکان متخصص نیز در همه بخش‌های پزشکی در دسترس بیماران باشند.

وی افزود: طرح ملی پزشک خانواده در راستای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در ارتباط با سلامت و برای بهره‌مندی عموم مردم از خدمات بهداشتی و درمانی یکسان، برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع با تعامل و همکاری همه همکاران در شهرستان بابل از آغاز ماه مبارک رمضان آغاز شد.

اشرفیان با اشاره به نحوه اجرای این طرح بیان داشت: پس از ثبت‌نام پزشکان و اتمام سرشماری خانوارها در این طرح، مردم پزشکان خود را انتخاب کرده، سپس پرونده سلامت برای آنان تشکیل و ویزیت پایه انجام می‌شود.

وی گفت: در ویزیت پایه‌ای که توسط پزشک انجام می‌شود از هر فرد 40 سئوال پرسیده شده و پاسخ به این سئوالات زمینه‌ساز تشکیل پرونده پزشکی برای وی است که در این پرونده سوابق بیماری‌های خانوادگی و مشکلات نامشخص وضعیت جسمی فرد توسط پزشک خانواده مشخص می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه پیشگیری،بهداشت و رویکرد سلامت‌نگر در برنامه پزشک خانواده مهم‌ترین اصل است، متذکر شد: در این برنامه هر ایرانی یک پزشک دارد که نه تنها برای درمان بلکه در زمینه مشاوره و پیشگیری از بیماری‌ها نیز از وی کمک می‌گیرد.

این مسئول اذعان داشت: با اجرای برنامه پزشک خانواده، بسیاری از بیماری‌های ناشناخته و معضلاتی که در آینده برای فرد مخاطراتی جانی دارد، مشخص می‌شود.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول