اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهین‌دژ:

سالروز اقامه نخستین نماز جمعه پیام وحدت را دربردارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه شاهین‌دژ گفت: سالروز اقامه نخستین نماز جمعه کشور پیام وحدت و یک‌دلی را برای ملت ما در بردارد.

سالروز اقامه نخستین نماز جمعه پیام وحدت را دربردارد

حجت‌الاسلام نقی باقری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به اینکه امروز در آستانه فرارسیدن سالروز اقامه نخستین نماز جمعه کشور بعد از پیروزی رسیدن انقلاب قرار داریم، اظهار داشت: در سال 1358 برای نخستین بار بعد از پیروزی انقلاب، نماز جمعه برپا شد که پیش نماز آن را یکی از علمای بنام بر عهده داشت.

وی برپاپی با شکوه نماز جمعه را نشانه همدلی ملت بزرگ ایران برشمرد و گفت: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با مشاهده صفوف فشرده هیچ‌گاه در مورد کشورمان تصور نادرستی به ذهن خود راه نمی‌دهند پس می‌طلبد پیرامون اهمیت شرکت در نماز جمعه اطلاع‌رسانی شود.

باقری با بیان اینکه باید پیرامون فضیلت‌ها و پیام‌های سوره جمعه اطلاع‌رسانی صورت بگیرد، ادامه داد: سوره جمعه و پیرو آن نماز جمعه مایه عظمت و ابهت مسلمانان است، در حالی قبل از نزول این سوره یهودی‌ها و نصاری‌ها به مسلمانان فخر می‌فروختند و می‌گفتند فرزندان و دوستان خداوند هستند و همچنین مدعی بودند اهل کتاب هستند ولی مسلمانان کتاب ندارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به رویدادهای سوریه اشاره کرد و گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی از طریق بمب‌گذاری به دنبال آن هستند که استقلال و آزادی را از ملت بزرگ سوریه سلب کنند زیرا در این وحشت به سر می‌برند که مبادا مانند ملت ایران و لبنان به دنبال رسیدن به خودکفایی و استقلال باشند.

وی ادامه داد: در کشور ترکیه نیز اردوغان با شعار اسلام‌گرایی بر روی کار آورده شد ولی امروز مردم می‌بینند که وی بیشتر برای ریشه‌کن شدن اسلام تلاش می‌کند پس دامنه بیداری اسلامی به این کشور نیز رسیده است.

امام جمعه شاهین‌دژ اظهار داشت: مردم سوریه مانند ملل برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس نبوده و ملتی فهیم و با روحیات متفاوتی هستند به طوری که از اهل بیت خود درس می‌گیرند.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول