اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل:

اقامه نماز جماعت با محوریت مساجد به تهذیب جامعه کمک کرده است

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل گفت: اقامه نماز جماعت با محوریت مساجد و گستردگی حضور جوانان و نوجوانان به تهذیب و تصفیه جامعه از پلشتی‌ها کمک کرده است.

اقامه نماز جماعت با محوریت مساجد به تهذیب جامعه کمک کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، الله شکر عبدی صبح امروز در گردهمایی رابطان اقامه نماز در ادارات اردبیل اظهار داشت: امروزه حرکت مثبت و سازنده‌ای را در توسعه برپایی نمازهای جماعت در مناطق مختلف، ادارات و دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط شاهد هستیم به طوری که این حضور پرشور خود زمینه‌ساز دفع بسیاری از آسیب‌ها و تهدیدهای اخلاقی اجتماعی است.

وی با ابراز خرسندی از بکارگیری روحانیون جوان و دارای اطلاعات به روز و متناسب با خواست و نیاز جوانان و نوجوانان، ابراز داشت: به کارگیری روحانیون جوان و مجرب سبب شده گرایش به حضور و برپایی نمازهای جماعت به شکل گسترده در مساجد و محلات متعدد شهر گسترش یابد تا در یک فرصت زمانی بتوانیم حرکت مثبت و سازنده‌ای را در این حوزه شاهد باشیم.

عبدی گفت: در استان حسینی و ولایت‌مدار اردبیل در اکثر ادارات و مساجد شهر نمازهای جماعت برپا می‌شود که روحانیون و ائمه جماعات ما باید از این فرصت استفاده کنند تا مسایل شرعی‌، دینی اجتماعی و حتی سیاسی را برای جوانان و نوجوانان بازگو کنند.

وی در ادامه موضوع ساخت و ساز مساجد در مناطق مختلف شهری و روستایی را با تکیه بر معماری اسلامی خاطرنشان کرد و افزود: در توزیع مساجد در سطح شهر و تراکم و پراکندگی آن با مشکلاتی روبرو هستیم  به طوری که در برخی از روستاها و شهرک‌های تازه تاسیس و پر جمعیت اردبیل با کمبود مسجد روبرو هستیم که متولیان امر باید در ساخت و تدارک مسجد الهام گرفته از معماری اسلامی کوشا بوده و در این زمینه به نیاز مخاطبان پاسخ دهند.

این مسئول ادامه داد: امروز در مساجد ما علاوه بر اقامه نماز محافل و مجالس انس با قرآن کریم و تلاوت روزانه آیاتی از کلام‌الله الهی را شاهد هستیم که این خود یکی از هدف‌گذاری‌های ارزشی و تربیتی در جامعه اسلامی است.

وی در ادامه از برگزاری بیست و یکمین اجلاس سراسری نماز در کرمانشاه خبر داد و گفت: این اجلاس با محوریت نماز و مسجدسازی نیمه دوم شهریورماه برگزار می‌شود که علاقمندان می‌توانند مقالات خود را با همین محوریت به دبیرخانه دایمی اجلاس سراسری نماز که با هدف ترویج فرهنگ نماز و بهره‌مندی از آرا و اندیشه صاحبنظران، محققان، پژوهشگران و افراد نخبه انجام می‌شود ارسال کنند.

دبیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل انتخاب شعار نماز و نهضت مسجد‌سازی را قرین کردن این دو موضوع اساسی در دین اسلام برشمرد و اظهار داشت: معتقدیم نماز با محوریت مساجد باید توسعه و تعمیق پیدا کند چرا که باشکوهترین حرکت مسجدسازی در سایه حضور با نشاط اهل نماز در مسجد اتفاق می‌افتد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه تعدادی از رابطان و ائمه جمعه مساجد و ادارات اردبیل دیدگاه‌ها و نظرات خود را در خصوص رفع برخی از عیوب و کاستی‌های طرح اعلام کردند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول