اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری خبر داد

تجهیز کتابخانه‌های چهارمحال و بختیاری به اینترنت پرسرعت

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: تمام کتابخانه‌های عمومی این استان به اینترنت پرسرعت مجهز شدند.

تجهیز کتابخانه‌های چهارمحال و بختیاری به اینترنت پرسرعت

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، بهروز صادقی ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی این استان اظهار داشت: در حال حاضر 68 باب کتابخانه فعال در نقاط مختلف استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

وی افزود: از این تعداد کتابخانه موجود در سطح کشور 34 باب آن‌ به صورت نهادی و 34 باب دیگر آن نیز به صورت مشارکتی اداره می‌شود.

صادقی با اشاره به تجهیزات کتابخانه‌های عمومی این استان بیان داشت: در دو سال اخیر در زمینه تجهیز کتابخانه‌های عمومی این استان 82 درصد رشد داشته‌‍‌ایم و تقریبا تمام وسایل و ملزومات فرسوده گذشته نوسازی شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره به راه‌اندازی نرم‌افزار پیام در کتابخانه‌های این استان گفت: چهارمحال و بختیاری نخستین استان کشور است که توانسته این نرم‌افزار را در کتابخانه‌های خود راه‌اندازی کند.

وی ادامه داد: با استفاده از این نرم‌افزار افراد می‌توانند بدون مراجعه به کتابخانه کتاب مورد نظر خود را از مرکز خریداری یا امانت بگیرند.

صادقی تنها منبع درآمد کتابخانه‌های عمومی این استان را نیم‌درصد درآمدهای شهرداری‌ها دانست، و تاکید کرد: از میزان 525 میلیون تومانی که شهرداری‌ می‌بایست به ما پرداخت کند مبلغی کمتر از 180 میلیون تومان به ما پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه 571 هزار و 258 نسخه کتاب در کتابخانه‌های این استان وجود دارد، گفت: در واقع به ازای هر نفر یک نسخه کتاب در کتابخانه‌های این استان وجود دارد و ما تمام تلاش خودمان را انجام خواهیم داد تا تعداد کتاب‌های کتابخانه‌های این استان را افزایش دهیم.

صادقی تعداد امانت کتاب در طول سال 90 را 761 هزار و 576 نسخه کتاب برشمرد و تصریح کرد: تا پایان خردادماه سال جاری 155 هزار و 609 نسخه امانت کتاب داشتیم که این تعداد رضایت‌بخش نبوده است.

وی از تجهیز تمام کتابخانه‌های این استان به اینترنت پرسرعت خبر داد و گفت: تمام کتابخانه‌های این استان به اینترنت پرسرعت و همچنین طرح اذان بلال با عنوان سامانه گلبانگ اذان مجهز شده‌اند و با توجه به شرایط جغرافیایی این استان در حال نصب است.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول