اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی فارس:

برای جلوگیری از آتش‌سوزی بالگرد نیاز داریم

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: مهمترین نکته برای مقابله با بروز و توسعه حوادث تجهیز به بالگرد ویژه اطفای حریق است.

برای جلوگیری از آتش‌سوزی بالگرد نیاز داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سید کاظم بردبار بعد از ظهر امروز در یک نشست خبری که در این اداره کل برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: تجهیز به بالگرد ویژه اطفای حریق از ملزومات است که برای تامین آن مصوبه هیئت دولت اخذ شد اما بالا بودن هزینه تامین آن، زمینه بر زمین ماندن این مصوبه را فراهم آورده است.

وی افزود: از مسئولان در خواست داریم منابع طبیعی را در تجهیز یگان حفاظت و اطفای حریق کمک کنند تا در چنین مواردی فقط به امید اینکه باد بایستد نمانیم و امکاناتی برای جلوگیری از گسترش آتش داشته باشیم.

بردبار ادامه داد: ایجاد ایستگاه‌های تلفن اضطراری و بی‌سیم در نقاط دارای خطر بالقوه آتش‌سوزی برای اطلاع‌رسانی توسط شهروندان و گردشگران مطرح و اختیار آن به یگان‌های حفاظت منابع طبیعی واگذار شده و در دست اقدام است.

وی تصریح کرد: لزوم خریداری امکانات اطفای حریق را به مسئولان گوشزد کرده‌ایم و البته مسئولان این استان نیز پیگیر این موضوع هستند.

این مقام مسئول بیان کرد: ساخت یک ایستگاه اطفای حریق با عنوان ایستگاه جنوب کشور در منطقه حسین‌آباد نیز پیشنهاد شده، که هزینه احداث این ایستگاه و تجهیز آن بالغ بر 2 میلیارد تومان برآورد و تاکنون 160 میلیون تومان آن از منابع ملی تامین شده است.

بردبار افزود: روستائیان همجوار با آتش باید با نیروهای منابع طبیعی و نیروهای دولتی که در حال مهار آتش هستند همکاری کنند چرا که نخستین آثار سو این آتش‌سوزی بر زندگی مردم منطقه است.

وی تصریح کرد: مردم منطقه کمک کنند گسترش آتش به باغات مناطق مسکونی نرسد و در مناطق دیگر از آتش زدن مزارع و کاه و کلش خودداری کنند تا مانند آتش سوزی نودان کازرون در نقاط دیگر تکرار نشود.

به گزارش فارس، محدوده آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع  کوه سرک در حدود 25 هکتار تخمین زده شده است.

به سبب وزش باد شدید و صعب‌العبور بودن منطقه، دامنه این آتش‌سوزی در حال گسترش بوده و همین امر عملیات اطفای حریق را با مشکل مواجه کرده و موجب عقب‌نشینی نیروهای امدادی شده است.

بخش کوهمره نودان در فاصله 108 کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول