اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری:

بسیاری از تصرفات منابع طبیعی از آز است نه نیاز

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: بسیاری از تصرف‌هایی که از منابع طبیعی صورت می‌گیرد ناشی از آز و زیاده‌خواهی است نه نیاز، و این امر به عنوان یک نگرانی بزرگ در کشور به شمار می‌رود.

بسیاری از تصرفات منابع طبیعی از آز است نه نیاز

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام عباس خاک ظهر امروز در نشست مشترک هم‌اندیشی ائمه جماعات با مدیران منابع طبیعی استان همدان اظهار کرد: در قرآن کریم یک‌هزار آیه در خصوص منابع طبیعی ذکر شده است که همین آیات می‌تواند اهمیت منابع طبیعی را به ما نشان دهد.

وی تصریح کرد: ما می‌توانیم با توجه به آیات و احادیث معضلات جامعه را بررسی و رفع کنیم و در این راستا برای اجرای کارها از دانش فنی بهره بگیریم.

نماینده ولی فقیه در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور نجات کشورها را منوط به دارا بودن انسان و منابع طبیعی عنوان کرد و گفت: ما با فرهنگ‌سازی در بین مردم می‌توانیم نحوه بهره‌برداری و مدیریت صحیح منابع را به آنها ارائه دهیم و شاهد حفظ و احیای طبیعت از سوی مردم باشیم.

وی یادآور شد: آلودگی آب و هوا، گرم شدن زمین، آلودگی خاک، خشکسالی‌ها و... موجب از بین رفتن محیط زیست می‌شود که کنترل این موارد نیازمند توجه به آگاه‌سازی و مدیریت صحیح است.

خاک با اشاره به افزایش رسوب سدها در کشور اذعان داشت: امروز شاهد این هستیم که سدها پس از احداث خیلی فوری از رسوب پر می‌شوند که به گونه‌ای تخریب سرزمین در میان است و باید برای این امر با همکاری سایر دستگاه‌ها اقدام کرد.

وی جنگل‌ها را منبع حیاتی بزرگ و تجدیدپذیر عنوان کرد و گفت: اگر چنانچه از این منابع حیاتی به نحو احسن استفاده شود، می‌توانیم از این منابع برای نسل‌های آینده نیز ذخایری را داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه امروز بیشترین تخریب سرزمین توسط آمریکا صورت می‌گیرد، بیان داشت: آمریکا تنها کشوری است که پیمان "ریو" را امضا نکرده است، پیمانی که مربوط به انتشار گازهای گلخانه‌ای است و آمریکا از این گازها استفاده می‌کند.

به گفته وی، بسیاری از تصرف‌هایی که از منابع طبیعی صورت می‌گیرد ناشی از آز است نه نیاز، و این نگرانی ما در کشور است.

خاک با اشاره به افزایش واگذاری‌های منابع طبیعی اذعان داشت: با توجه به اینکه سال تولید ملی است واگذاری‌ها در چارچوب قانون باید به افراد واگذار شود چرا که کشور سبز می‌تواند منجر به توسعه پایدار شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان نیز گفت: عدم پایبندی برخی دستگاه‌ها به قوانین منابع طبیعی نیز مضر و زیان‌آور است به طوری که برخی دستگاه‌ها بدون توجه به منابع طبیعی به ساخت راه و سد و ... می‌پردازند.

محمدرضا همتی افزود: برای بروز اهمیت منابع طبیعی باید زوایای منابع طبیعی در بین عوام و خواص شکافته شود تا همه در حفظ و احیای آن تأثیرگذار باشند.

وی بیان داشت: در کشورهای دیگر احکام اسلامی منابع طبیعی برای حفظ خاک ‌و آب عملی می‌شود اما در کشور ما این امر یا به نحو احسن انجام نمی‌شود یا مورد غفلت واقع می‌شود.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول