اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل:

جشنواره ادبیات داستانی بسیج برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل از برگزاری هفتمین جشنواره ادبیات داستانی بسیج خبر داد.

جشنواره ادبیات داستانی بسیج برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عظیم دشتی عصر امروز در جلسه هماهنگی و تشریح برنامه‌های فرهنگی و هنری بسیج هنرمندان اردبیل اظهار داشت: این جشنواره با اهداف شناسایی استعدادهای درخشان در هنر نویسندگی کشور و ارتقا بخشیدن به ادبیات داستانی متعهد در فضای رقابتی سالم برگزار می‌شود.

وی توجه و تاکید به هنر ادبیات داستانی براساس فرمایشات مقام معظم رهبری را به‌عنوان رکن اساسی حرکت‌های بنیادی ادب و هنر خاطرنشان کرد و افزود: رشد و ارتقای توانایی‌های اهل قلم در زمینه‌های تکنیکی و محتوایی آثار از طریق انتخاب و ارایه الگوهای برتر مد نظر ما است.

دشتی در ادامه تصریح کرد: توجه به ارزش اندیشیدن و تفکر متعهدانه در بسترسازی و مبارزه با هر آن‌چه که مخالف رشد و ارتقای معنوی انسان است به همراه کشف سبک و نگاه‌های خلاقانه و نوین ادبیات داستانی در پرداخت آثار و موضوعات مختلف از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

این مسئول با اشاره به موضوعات این جشنواره خاطرنشان کرد: این جشنواره در موضوع آرمان‌ها، ارزش‌ها و هویت اسلامی، ایرانی و دستاوردهای انقلاب اسلامی، مقاومت و بیداری اسلامی، تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی،‌ موضوع آزاد و سوژه‌های استانی با تاکید بر فرهنگ و ضرورت‌ها و مسایل بومی و استانی برگزار می‌شود.

وی شرایط شرکت در جشنواره را شامل ارسال اثر داستانی، داستان کوتاه، داستان بلند و داستانک اعلام کرد و ادامه داد: آثار ارسالی باید حداقل روی یک صفحه کاغذ A4 به همراه سی‌دی تایپ و ارسال شود و هر متقاضی می‌تواند تنها سه اثر خود را برای شرکت در جشنواره ارسال کند به طوری که آثار یاد شده نباید بیش از این در جشنواره‌های دیگر شرکت داده شده باشد.

به گزارش فارس، رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل با اعلام این‌که این جشنواره در دو سطح استانی و کشوری برگزار می‌شود، اضافه کرد: آثار رسیده به این جشنواره در سه گروه سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان به طوری جداگانه داوری و مورد بررسی قرار می‌گیرد و به برگزیدگان هر رده سنی جوایزی اهدا می‌شود.

راهیابی 13 متن نمایش به مرحله بازبینی جشنواره تئاتر بسیج اردبیل

دشتی در ادامه سخنان خود از راهیابی 13 متن نمایش به مرحله بازبینی هفتمین جشنواره تئاتر بسیج استان اردبیل خبر داد.

وی ادامه داد: از 24 متن نمایش ارسالی به دبیرخانه جشنواره هفتم براساس آرای هیئت بازخوانی متن نمایش پوتین‌های پایدار به نویسندگی علی حاتمی‌نژاد، دوره‌گرد به نویسندگی حمیدرضا صفار و خاک آلوده به نویسندگی حسین فدایی به مرحله نهایی راه یافتند.

دشتی گفت: همچنین آثار کپی برابر اصل نیز به نویسندگی پژمان شاهوردی، همسایه غربت به نویسندگی علیرضا حنیفی، سرفه‌های اصغر به نویسندگی غریب منوچهری، قطره خون به نویسندگی رسول بانگین، فرودگاه به نویسندگی مرتضی داریوندنژاد، ابریشم بانو به نویسندگی عزت مهرآوران به هفتمین جشنواره تئاتر استان راه یافتند.

وی افزود: همچنین در بازبینی هیئت داوران و بازخوانی آفتابگردان به نویسندگی عدالت فرزانه، شهادت‌خوانی شمعون و شهزاد به نویسندگی فرهاد ارشاد، شبیه عباس به نویسندگی عدالت فرزانه و همچنین قاب عکس به نویسندگی مهدی صفاری‌نژاد به مرحله نهایی هفتمین جشنواره تئاتر بسیج استان راه یافتند.

کتاب یاقوت سرخ زندگی و وصیت شهدای هنرمند رونمایی می‌شود

دشتی در بخش دیگری از سخنان خود از انتشار کتاب یاقوت سرخ به عنوان مجموعه آثار شهدای هنرمند خبر داد و تصریح کرد: همزمان با برگزاری یادواره شهدای هنرمند استان در هفته دفاع مقدس از کتاب یاقوت سرخ رونمایی می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این کتاب در 190 صفحه شامل زندگی و وصایای شهیدان هنرمند است که به صورت مطلوب جمع‌آوری شده و در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/‌ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول