اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف دسترسی آسان به کتاب صورت می‌گیرد

ساخت کتابخانه‌های عمومی در محلات و روستاهای اردبیل

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی فرماندار اردبیل گفت: با هدف دسترسی آسان همه مردم به امکانات کتابخانه‌ای، کتابخانه‌های عمومی در محلات و روستاها ساخته می‌شود.

ساخت کتابخانه‌های عمومی در محلات و روستاهای اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جلال محمدی صبح امروز در جلسه مشترک دهیاران شهرستان اردبیل و مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، اظهار داشت: کتاب یکی از ابزارهای لازم برای پیشرفت و توسعه جوامع بشری در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی است که در این راستا ساخت کتابخانه‌های عمومی در محلات و به ویژه در روستاها برای در دسترس قرار دادن کتاب از ضرورت‌های مهم محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: برگزاری این جلسه برای تصمیم‌گیری برای اختصاص زمین مناسب از طرف دهیاری‌ها برای ساخت کتابخانه در روستا‌ها است.

این مسئول بیان داشت: دهیاران با هماهنگی شوراهای روستا باید در اسرع وقت زمین مناسب را برای احداث این مرکز مهم فرهنگی تهیه کرده و صورت‌جلسه تحویل زمین را به بخشداری‌ها ارسال کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل نیز در این جلسه ابراز داشت: کتابخانه روستایی در روستا‌های بالای یک هزار نفر جمعیت ساخته می‌شود.

صادق فرهمندامین در ادامه از احداث کتابخانه روستایی آراللو در شهرستان اردبیل خبر داد و گفت: ساخت دو باب کتابخانه در روستا‌های شام‌اسبی و انزاب بالا نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: در برنامه پنج ساله توسعه کتابخانه‌های عمومی استان، ساخت کتابخانه در روستا‌هایی با جمعیت بالای یک هزار نفر در اولویت قرار گرفته است و در این راستا با هماهنگی فرمانداران و بخشداران زمین‌های مناسب توسط دهیاری‌ها و شوراهای روستا‌های استان برای احداث کتابخانه اختصاص داده شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با بیان اینکه هفت باب کتابخانه روستایی امسال در سطح روستا‌های استان ساخته می‌شود، خاطرنشان کرد: اعتبار ساخت کتابخانه‌های مذکور از محل ارتقای شاخص‌های فرهنگی روستایی سفر‌های استانی ریاست جمهوری تامین شده و تا پاپان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

این مسئول در پایان سخنان خود زیربنای کتابخانه‌های روستایی در حال ساخت را بین 150 تا 250 متر اعلام کرد و افزود: مجموع مساحت کتابخانه‌های روستایی در حال ساخت یک‌هزار و 150 متر است.       

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول