اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار همدان:

110 ردیف بودجه برای طرح‌های ملی همدان اختصاص یافت

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار همدان گفت: در قانون بودجه 110 ردیف ملی برای طرح‌های ملی در نظر گرفته شده که این امر در راستای تسریع در اجرای طرح‌ها است.

110 ردیف بودجه برای طرح‌های ملی همدان اختصاص یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌حیدر نوری پیش از ظهر امروز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان اظهار کرد: تقریباً اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌ها ابلاغ شده است اما تا موافقت‌نامه‌ها اعلام نشود، امکان اختصاص اعتبارات عمرانی وجود ندارد که در این راستا دستگاه‌ها باید اهتمام داشته باشند.

وی با بیان اینکه کل بودجه امسال استان همدان 213 میلیارد تومان است، افزود: 105 میلیارد تومان از این بودجه اعتبارات هزینه‌ای و 170 میلیارد تومان تملک دارایی است به طوری که باید استان 275 میلیارد تومان را از طریق درآمدهای استانی کسب کند و این بسیار مهم است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار همدان با اشاره به سه دستگاه‌ درآمدزای استان تصریح کرد: سه سازمان مالیاتی، نیروی انتظامی و ثبت اسناد بار درآمدی استان را بر عهده دارند که سایر دستگاه‌ها نیز باید بر همین منوال باشند.

وی با اشاره به اینکه درآمد مالیاتی استان همدان سه درصد است، گفت: در برخی از کشورهای جهان درآمد مالیاتی به 30 درصد می‌رسد اما در کشور ما این درآمد هفت درصد است.

نوری اذعان داشت: امسال در راستای ارتقای درآمد استان، باید ظرفیت‌های مالیاتی را افزایش داده و پایه مالیاتی را به میزان قابل توجهی افزایش دهیم.

معاون برنامه‌ریزی استاندار همدان خاطرنشان کرد: امسال در بحث اختصاص اعتبارات باید دقت کنید به طوری که اموال مازاد و ساختمان‌های مازاد ادارات باید یا به سایر ادارات متقاضی سپرده شود و یا به عنوان منابع جدید مالی فروخته شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در قانون بودجه 110 ردیف ملی برای طرح‌های ملی در نظر گرفته شده است، افزود: در راستای تسریع در اجرای طرح‌ها، برخی طرح‌ها در قالب طرح ملی در نظر گرفته شده، به طوری که سال قبل کمیسیون 215 تحول بزرگی در استان همدان ایجاد کرد که ناشی از پیگیری بوده است.

نوری یادآور شد: امسال بر اساس قانون بودجه طرح‌های استانی و ملی تفکیک شد به طوری که طرح‌های مشترک استان‌ها و یا طرح‌های منطقه‌ای به صورت ملی قلمداد می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح‌های دانشگاهی نیز ملی قلمداد می‌شود، گفت: مدیران دستگاه‌ها باید اعتبارات و مباحث طرح‌های ملی را به صورت ملی پیگیری کنند چرا که پیگیری طرح‌های ملی جزو وظایف ذاتی مدیران است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار همدان تصریح کرد: در سال گذشته 40 ردیف جدید در قانون بودجه لحاظ شد و امسال طرح‌های جدید به ویژه طرح‌های دانشگاه‌ها باید پیگیری شود و موافقت‌نا‌مه‌ها را مبادله کنند.

وی ابراز داشت: امسال 110 طرح ملی در استان پیگیری می‌شود که سرآمد آن استادیوم علمی دانشگاه بوعلی سینا است که با پیگیری چشمگیر پروفسور زلفی‌گل، جزو طرح‌های ملی لحاظ شد که اعتباراتی نیز برای آن تصویب شد.

نوری ادامه داد: ساختمان ثبت اسناد شهرستان‌های ملایر، نهاوند و اسدآباد جزو طرح‌های ملی هستند و فرمانداران باید این موارد را پیگیری کنند چرا که از مصوبات سفر رئیس جمهور به همدان است و باید اجرایی شود.

وی بیان داشت: آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای شهرستان‌های کبودراهنگ و اسدآباد که به صورت استانی بودند، با تصویب مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه باید از این پس فنی و حرفه‌ای جزو دانشگاه لحاظ شود، جزو طرح‌های ملی دانشگاهی قرار گرفتند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار همدان تصریح کرد: ساختمان دانشگاه نهاوند، دانشگاه فنی و مهندسی ملایر، دانشگاه فنی و مهندسی سید جمال‌الدین اسدآبادی، دانشگاه برق و الکترونیک دانشگاه صنعتی، طرح تالار بزرگ شهر همدان و سه مجتمع فرهنگی- هنری و مجتمع فرهنگی ـ هنری سید جمال‌الدین اسدآبادی نیز جزو طرح‌های ملی لحاظ شده‌اند.

وی اضافه کرد: همه بیمارستان‌ها که 11 ردیف دارند جزو طرح‌های ملی قرار می‌گیرند و امسال بیمارستان فرشچیان، بیمارستان قائم اسدآباد، بیمارستان اکباتان و بیمارستان‌های نهاوند و تویسرکان باید در قالب طرح‌های ملی پیگیری شوند.

نوری پیگیری اجرای دهکده المپیک همدان را از طریق مراحل ملی عنوان کرد و افزود: مجموعه ورزشی بانوان همدان نیز که جزو پروژه‌های مهر ماندگار شد، 2.5 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که باید این اعتبار از طریق ملی دنبال شود تا بودجه استانی اختصاص یافته به این امر به شهرستان اختصاص یابد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه آب 15 طرح مد نظر قرار دارد، گفت: برنامه‌ریزی برای حوزه آب استان تکمیل شده است و در این راستا تنها بخش پساب تصفیه‌خانه فاضلاب همدان مانده که جز سد تالوار، مابقی استانی است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار همدان با بیان اینکه احداث راه اسدآباد ـ سنقر و اسدآباد ـ قروه ردیف مستقل دارد، افزود: طرح بهسازی اراک ـ همدان طرح حیاتی برای استان ماست که امسال ردیف ملی دارد و باید سعی کنیم آغاز بهسازی از همدان باشد.

وی اذعان داشت: طرح تپه هگمتانه با چند طرح میراثی در کشور مشترک است که 19 میلیارد تومان اعتبار دارد و باید با پیگیری اعتبار لازم برای تپه هگمتانه نیز جذب شود.

نوری با اشاره به احداث خط اتیلن گاز نیز یادآور شد: این طرح هم‌اکنون از پیشرفت فیزیکی 55 درصدی برخوردار است اما زیرساخت اقتصادی دارد و باید در حوزه برنامه‌ریزی استانداری پیگیری شود.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول