اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم

برگزاری نمایشگاه بزرگ قرآن در قشم اقدامی ارزنده است

خبرگزاری فارس: مدیر ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم گفت: برگزاری نمایشگاه بزرگ قرآن در قشم اقدامی ارزنده است.

برگزاری نمایشگاه بزرگ قرآن در قشم اقدامی ارزنده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم در جنوب بندرعباس، حجت‌الاسلام علی ملانوری عصر امروز در حاشیه بازدید از "نمایشگاه بزرگ قرآن مجید قشم" که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی این جزیره از شب گذشته برپا شده است، اظهار داشت: فعالیت‌های قرآنی و توسعه امور قرآنی و دینی در جزایر ایرانی خلیج فارس همواره از اهمیت بالایی برخوردار بوده است.

وی با اشاره به اهداف راه‌اندازی این نمایشگاه افزود: مردم قشم رابطه تنگاتنگی با قرآن و امور دینی دارند و در این جزیره از دیر باز دینداری و تدین از جایگاهی ویژه برخوردار بوده است.

مدیر ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم در ادامه با ارائه گزارشی از روند تشکیل این نمایشگاه افزود: با توجه به اینکه مردم خونگرم قشم و مردم مهربان استان هرمزگان تمام وجودشان با قرآن عجین شده است، برگزاری این نمایشگاه کمترین هدیه‌ای است که به پیشگاه این مردم تقدیم می‌شود.

وی با بیان اینکه، کتاب آسمانی مسلمانان در ماه مبارک رمضان نورانی‌تر و ستودنی‌تر از سایر ماه‌های سال می‌شود اضافه کرد: برگزاری این نمایشگاه در ماه رمضان موضوعیت مناسب و متناسبی با حال و هوای روزهای ماه رمضان در قشم دارد.

به گفته ملانوری، محور اصلی فعالیت این نمایشگاه توسعه آموزش و تربیت مربی قرآن است.

وی گفت: انتظار به حقی که دلسوزان دین و عاشقان قرآن از این نمایشگاه دارند این است که این محور فقط در طول 10 روز برگزاری آن مورد توجه قرار نگیرد، بلکه در تمام سال آموزش قرآن در صدر فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی قرار بگیرد.

مدیر ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم با بیان اینکه نمایشگاه بزرگ قرآن کریم قشم در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی این جزیره برپا و تا 14مرداد پذیرای علاقه‌مندان است، افزود: مراسم افتتاحیه شامل برنامه‌های همانن اجرای تواشیح از سوی گروه تواشیح بین المللی هدی بود که با حضور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم، معاونان و مدیران این سازمان، معاون فرمانداری و جمعی از مدیران ادارات دولتی و دوایر عمومی به همراه با خانواده‌های برگزار شد.

قشم به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس با جمعیتی بیش از 100 هزار نفر که اغلب در شهر قشم و ده‌ها روستا زندگی می‌کنند، همواره به دلیل قابلیت‌های فرهنگی مورد توجه مسئولان این بخش بوده است.

انتهای پیام/ر20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول