اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع دستی استان البرز خبر داد

حمایت از اشتغال جوانان در حوزه صنایع دستی

خبرگزاری فارس: معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز گفت: با همکاری مشاوران جوان استانداری، طرح‌های حمایت از اشتغال جوانان در حوزه صنایع دستی استان اجرا می‌شود.

حمایت از اشتغال جوانان در حوزه صنایع دستی

سعید امینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های جوانان و خانواده‌ها اشتغال است و طی سال‌های اخیر دولت برای ایجاد فرصت‌های شغلی در سراسر کشور طرح‌های زیربنایی بسیاری اجرا کرده است.

وی تصریح کرد: جامعه ایران از نظر میانگین سنی جزو جوامع جوان است و این امر ظرفیت‌های بسیار خوبی برای کشورمان به همراه دارد.

معاون صنایع دستی استان البرز افزود: اکثریت مطلق جوانان ایرانی از تحصیلات دانشگاهی و عالی برخوردار هستند و به عنوان نیروی کار متخصص و علمی می‌توان از توان آنها به بهترین شکل بهره‌مند شد.

امینی تاکید کرد: در کشوری که به این میزان نیروی کار جوان و تحصیلکرده دارد، نباید دغدغه اشتغال به عنوان یکی از اصلی‌ترین نیازهای جامعه مطرح باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که حوزه کاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تا چه اندازه می‌تواند در ایجاد اشتغال پایدار نقش‌آفرین بوده و تاثیر مثبت داشته باشد، گفت: اگر با برنامه‌ریزی صحیح و علمی حرکت کنیم، بخش مهمی از نیاز اشتغال کشور در همین حوزه قابل ایجاد است.

معاون صنایع دستی استان البرز افزود: به عنوان نمونه ما از هنر صنایع دستی ارزشمندی سود می‌بریم که در صورت داشتن برنامه ضمن تامین اشتغال جوانان می‌توانیم تولیدات هنری و ارزشمند خود را به کشورهای دنیا صادر کرده و از نظر اقتصادی نیز برای کشور منافع پایداری را ایجاد کنیم.

امینی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا در استان البرز تحقق این مهم پیگیری می‌شود، گفت: چند طرح در این حوزه در دست اجرا داریم که در صورت تکمیل و بهره‌برداری نهایی از آنها، شاهد تحقق دستاوردهای مثبت و ارزشمند بسیاری خواهیم بود.

وی ادامه داد: در آخرین اقدام، مذاکرات و رایزنی‌هایی با مشاوران جوان استانداری و گروه مشاوران جوان استان برای شناسایی و آموزش جوانان علاقه‌مند به فعالیت در بخش صنایع دستی داشتیم.

معاون صنایع دستی استان البرز افزود: بر اساس طرح فوق، جوانان مستعد و با انگیزه برای فعالیت در این حوزه شناسایی و با همکاری میراث فرهنگی، استانداری و برخی از دستگاه‌های مرتبط دوره‌های آموزشی برای آنها برگزار می‌شود.

امینی گفت: در صورت نهایی و کاربردی شدن این طرح می‌توانیم جوانان را در بخش صنایع دستی با آموزش‌های مفید آماده ورود به بازار کار کرده و برای آنها اشتغال‌ پایدار ایجاد کنیم.

وی در پایان گفت: در نخستین گام کلاس‌های آموزشی در رشته‌هایی چون سفالگری، سراجی، قلم‌کاری، نقاشی سفال و تراش سنگ‌های قیمتی طراحی شده است که پس از جذب جوانان علاقه‌مند آنها از این دوره‌های آموزشی برخوردار می‌شوند و سپس برای حضور در بازار کار به مراکز مرتبط معرفی خواهند شد.

انتهای‌پیام/ز10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول