اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم چابهار در مجلس:

فرماندار جدید نیکشهر از نیروهای بومی باشد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم چابهار، کنارک و نیکشهر در مجلس گفت: عدم اعتماد به نیروهای بومی، دلیل تعلل در انتصاب فرماندار جدید نیکشهر است و در این مورد باید به این نیروها اعتماد کنیم.

فرماندار جدید نیکشهر از نیروهای بومی باشد

یعقوب جدگال امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیکشهر اظهار داشت: شهرستان نیکشهر در استان سیستان‌وبلوچستان بیش از یک سال است که فرماندار ندارد.

وی افزود: هدایت‌الله میرمرادزهی زمانی که فرماندار سابق نیکشهر بود به دلیل شرکت در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از سمت خود استعفا داد، از آن زمان بیش از یک‌ سال است که این شهرستان بدون فرماندار و با مدیریت سرپرست اداره می‌شود.

نماینده مردم چابهار در مجلس بیان کرد: عدم وجود فرماندار در نیکشهر، مباحث اقتصادی، امنیتی و تصمیمات کلان را دچار مشکل کرده و از سوی دیگر چندین ماه است ‌این شهرستان ‌با سرپرست اداره می‌شود که همین موضوع سبب نارضایتی مردم سختکوش و محروم شهرستان نیکشهر شده است.

جدگال نا هماهنگی و عدم اعتماد به نیرو‌های بومی را دلیل تعلل در انتصاب فرماندار جدید شهرستان نیکشهر دانست و گفت: این تعلل از سوی وزارت کشور و استاندار سیستان‌وبلوچستان قابل قبول نیست و باید ابراز تاسف کرد.

*نیکشهر تا کی باید بدون فرماندار باشد

امام جمعه اهل سنت نیکشهر هم گفت: مردم انقلابی و همیشه در صحنه این شهرستان با حضور در جبهه‌های جنگ، وفاداری خود را به نظام و انقلاب اسلامی ثابت کرده‌اند و همیشه حضوری فعال در صحنه‌های مختلف و راهپیمایی داشته‌اند و نباید حق آنها پایمال شود و کارهای شهرستان روی زمین بماند و امورات آنها پیگیری نشود.

مولوی عبدالله وحیدیفر افزود: این مردم در برابر سختی‌ها رنج و درد را تحمل کرده‌اند و نسبت به انقلاب اسلامی از وفادارترین اقوام در کشور هستند.

وی ادامه داد: در طول یک سال با عدم معرفی فرماندار، مردم شهرستان نیکشهر مورد آزمایش قرار گرفتند ولی هیچ حرف و اعتراضی تاکنون خارج از چارچوب و قوانین نگفته‌اند و روند شهرستان بدون فرماندار از مرز یک سال گذشته و وارد دومین سال شده است.

امام جمعه اهل سنت نیکشهر خاطرنشان کرد: مردم عشایر و بسیجی شهرستان نیکشهر با حضور در مناطق ناامن سراسر استان با اشرار و ناامنی‌های دیگر شهرستان‌ها مقابله کرده‌اند اکنون چه شده که در شهرستان نیکشهر، 14 اداره دولتی با سرپرست اداره می‌شوند و مسئولان و مدیران کل نمی‌توانند برای ادارات رئیس تعیین کنند و در رأس آنها فرمانداری است که بعد از یک سال نسبت به معرفی فرماندار امتناع می‌شود.

مولوی وحیدیفر خطاب به مسئولان کشوری و استانی گفت: در شهرستان محروم و دورافتاده از مرکز و پایتخت که 14 اداره دولتی آن با سرپرست اداره می‌شوند چه انتظاری از ارائه نحوه مطلوب خدمات‌رسانی است و قطعاً سرپرست اختیار چندانی در اداره دستگاه اجرایی ندارد هرچه سریع‌تر باید نسبت به معرفی رئیس برای ادارات و معرفی فرماندار اقدام فوری شود.

گفتنی است: فرمانداری نیکشهر با بیش از یک سال، فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیش 10 سال، اداره ورزش و جوانان با بیش از 10 سال، شبکه بهداشت و درمان، بهزیستی، آموزش و پرورش، بنیاد مسکن، اداره برق، مسکن و شهرسازی، فنی و حرفه‌ای، مرکز بهداشت، بیمارستان، اداره صنعت، معدن و تجارت و آب و فاضلاب روستایی از جمله اداراتی هستند که با سرپرست اداره می‌شوند و اختیار و قدرت اجرایی چندانی مانند رئیس ندارند و خدمات‌رسانی در این شهرستان تحت‌الشعاع قرار گرفته است.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول