اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول میراث فرهنگی شهرستان فیروزآباد مطرح کرد

استقبال هنرجویان فیروزآبادی از آموزش رایگان صنایع دستی

خبرگزاری فارس: مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان فیروزآباد از استقبال علاقمندان به فراگیری رشته‌های آموزش صنایع دستی در این شهرستان خبر داد.

استقبال هنرجویان فیروزآبادی از آموزش رایگان صنایع دستی

 به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، درنا شهبازی با اشاره به اینکه صنایع دستی به عنوان یک هنر و حرفه ارزشمند در این شهرستان مطرح است، گفت: تعدادی از رشته‌ها به دلیل کاربرد تولیدات در زندگی روزمره مردم و نیز فراوانی مواد اولیه با استقبال خوب علاقمندان مواجه است.

وی افزود: از این دسته رشته‌ها می‌توان به هنر حصیربافی اشاره کرد که با هدف اشتغال‌زایی و رونق این رشته آموزش داده شده و مواد اولیه آن به وفور یافت می‌شود.

شهبازی همچنین به آموزش رودوزی‌های سنتی اشاره و تصریح کرد: کلاس‌های آموزش این رشته نیز دایر شده و با توجه به استفاده فراگیر مردم از لباس‌های محلی در سطح این شهرستان شاهد استقبال خوبی از فراگیری این رشته هستیم.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فیروزآباد با اشاره به اینکه این شهرستان یکی از قطب‌های مهم تولیدات صنایع دستی به ویژه دست‌بافته‌های داری در سطح استان فارس و کشور است، خاطرنشان کرد: کلاس آموزش دست‌بافته‌های داری در شهرستان فیروزآباد و بخش میمند دایر شده که علاقمندان با حضور پرشور خود در این کلاس‌ها به منظور فراگیری این هنر اصیل و ارزشمند شرکت کرده‌اند.

وی از آموزش هنر پیکرتراشی برای نخستین بار در این شهرستان خبر داد و گفت: کلاس آموزش پیکرتراشی توسط یکی از هنرمندان پیکرتراش مجسمه‌ساز این شهرستان برپا شده است.

شهبازی به آموزش هنر گیره‌بافی در فیروزآباد اشاره کرد و گفت: گیره به عنوان یکی از ابزار کاربردی در زندگی روزمرده مردم روستا به عنوان سبد که از شاخ و برگ درختان تهیه می‌شود و به شکل انبوه تولید و به فروش می‌رسد، با توجه به فراوانی مواد اولیه، تولید این کالای صنایع دستی ارزان قیمت و فروش آن نیز مناسب بوده که به همین دلیل استقبال هنرجویان از این رشته نیز بسیار خوب است.

کلاس‌های آموزش صنایع دستی در شهرستان فیروزآباد از 20 خرداد ماه سال جاری آغاز شده و هنرجویان با حضور در این کلاس‌ها که به صورت رایگان نیز برگزار شده است با هنرهای مورد علاقه خود آشنا شده و گواهینامه مهارت دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول