اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی خبر داد

حضور 7 تیم از خراسان جنوبی در لیگ‌های ورزشی کشور

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از حضور هفت تیم استان در رشته‌های مختلف ورزشی در لیگ‌های کشوری خبر داد.

حضور 7 تیم از خراسان جنوبی در لیگ‌های ورزشی کشور

جعفر قدیری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند، به مهم‌ترین رویدادهای ورزشی سال جاری در استان اشاره کرد و افزود: در شهریورماه سال جاری خراسان جنوبی میزبان مسابقات روستایی و عشایری کشور است.

وی در مورد جایگاه ورزشکاران استان در مقایسه با سایر استان‌های کشور گفت: با توجه به نوپا بودن خراسان جنوبی، از زمان تفکیک از خراسان بزرگ، برنامه استراتژیک این مجموعه راه‌اندازی رشته‌های مختلف ورزشی است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی یادآور شد: ایجاد زیرساخت‌های لازم و افزایش سرانه فضای ورزشی استان از دیگر اهداف این مجموعه است که در چند سال اخیر با همت بیشتری دنبال شده تا میزان فضای ورزشی استان به استانداردهای ملی نزدیک شود.

قدیری افزود: بیشترین تمرکز این مجموعه در سال‌های اخیر صرف احداث سالن‌های ورزشی متعدد در دو بخش شهری و روستایی در اقصی نقاط استان شده است.

وی یادآور شد: از سوی دیگر راه‌اندازی رشته‌های متعدد نیازمند زمان کافی، ایجاد زیرساخت‌های آموزشی لازم و ارائه آن به کمیته‌های مختلف از جمله داوری و مربیگری بوده و در کنار آن توجه ویژه به رشته‌های دارای مزیت نسبی و رشته‌های پایه مورد توجه قرار گرفته است.

*خراسان جنوبی 10 ملی‌پوش در رشته‌های مختلف دارد

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی افزود: ما به دنبال این هستیم که استان ما در سطح قهرمانی و حرفه‌ای نیز ملی‌پوشانی را به کشور معرفی کند که این مهم با معرفی 10 ملی‌پوش جامه عمل به خود پوشیده است.

قدیری گفت: توسعه ورزش در استان نوپای خراسان جنوبی در مقابل استان‌های دارای تجربه چند ساله مناسب بوده و جایگاه خوبی را به خود اختصاص داده است البته این مجموعه برای از بین بردن شکاف‌های موجود در ورزش این استان با سایر مناطق کشور تلاش می‌کند.

وی ادامه داد: پوشش این شکاف با برگزاری برنامه‌های ورزشی، میزبانی المپیادها و قبول میزبانی مسابقات مختلف ملی و منطقه‌ای امکان‌پذیر می‌شود.

انتهای پیام/ز20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول