اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل:

اردبیل 277 مدرسه دونوبته دارد

خبرگزاری فارس: مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در استان اردبیل در حال حاضر 277 مدرسه دونوبته وجود دارد که به رغم تلاش‌ها همچنان در این زمینه از برخی استان‌ها عقب هستیم.

اردبیل 277 مدرسه دونوبته دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمودزاده عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار داشت: در این استان یک هزار و 565 کلاس دونوبته وجود دارد که نسبت به سال گذشته که حدود 324 مدرسه دونوبته بود امسال با تعدیل کلاس‌های درسی دونوبته روبه‌رو هستیم.

وی از تدوین و تهیه برنامه آموزشی سال تحصیلی 92-91 خبر داد و بیان داشت: ما در دوره راهنمایی و اول متوسطه در طول هفته 31 ساعت برنامه آموزشی تدارک دیدیم و در هنرستان‌ها نیز به دلیل تعطیلی پنجشنبه‌ها و 40 ساعت برنامه هفتگی آموزش روزانه هشت ساعت برنامه آموزشی در نظر گرفته شده است.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به برگزاری کلاس‌های تکمیلی کارگاهی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای خاطرنشان کرد: ما در چهارونیم ماه ابتدائی سال تحصیلی به دلیل کوتاه بودن روزها با نیم ساعت تعطیلی زودهنگام کلاس‌های آموزشی مواجه هستیم که این فرجه زمانی در بقیه سال تحصیلی به نحوی جبران می‌شود.

محمودزاده در ادامه سخنان خود تصریح کرد: از ابتدای مهرماه تا 15 دی‌ماه نیم سال اول سال تحصیلی در دوره متوسطه انجام می‌شود و در فاصله زمانی 15 روزه نیمه دوم دی‌ماه امتحانات مورد نظر برگزار خواهد شد.

وی گفت: در نیمه دوم سال تحصیلی نیز که از ابتدای بهمن‌ماه تا آخر اردیبهشت به طول می‌انجامد دانش‌آموزان در امتحانات خردادماه شرکت کرده و سال تحصیلی به پایان می‌رسد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل در خصوص پیشنهاد استاندار اردبیل مبنی بر ورود سرویس مدارس به داخل حیاط مدرسه اذعان داشت: امکان چنین امری به دلیل شرایط خاص محیط مدرسه و ایجاد سروصدای متعدد امکانپذیر نیست ولی از پلیس خواسته‌ایم با گذاشتن حفاظ در جلوی مدارس از بار ترافیکی احتمالی جلوگیری کند.

محمودزاده در خصوص احداث دو مرکز دانشگاه فرهنگیان در اردبیل نیز اظهار داشت: مقدمات احداث دو پردیس دانشگاهی فراهم شده است و تلاش می‌کنیم به نحوی این مراکز دانشگاهی به صورت جداگانه برای دختران و پسران راه‌اندازی شود تا فرهنگیان بتوانند از این ظرفیت به صورت درازمدت استفاده کنند.

دبیرستان مدرس اردبیل پژوهشکده می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود از افزایش مدارس خاص در استان اردبیل خبر داد و ابراز داشت: با هدف بهره‌برداری مطلوب دانش‌آموزان و معلمان از فضای پژوهشی و تحقیقاتی اولین پژوهشکده فرهنگیان استان در ساختمان آموزشی مدرس اردبیل راه‌اندازی می‌شود که ما برای تجهیز این مکان نیاز به اعتبار داریم.

محمودزاده این خواسته را مطالبه اصلی معلمان اعلام و اضافه کرد: با این تغییر فضا از مشکلات استقرار یک دبیرستان در وسط شهر جلوگیری شده و شاهد کاهش چشمگیر بار ترافکی در موسم بازگشایی مدارس خواهیم بود.

وی همچنین خواستار تزریق اعتبار مصوب از محل 50 ریال مشترکان شرکت گاز برای گازرسانی به مدارس روستائی و محروم خبر داد و گفت: در این زمینه لیست مدارس اولویت‌دارد در اختیار شرکت گاز قرار گرفته تا از محل وصولی این رقم که در بودجه تاکید شده است گازرسانی به مدارس روستائی را شاهد باشیم.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان اردبیل همچنین ادغام نهضت سوادآموزی در مجموعه آموزش و پرورش را نیز یادآور شد و افزود: شورای راهبردی سوادآموزی نیز در جلسه شورای آموزش و پرورش ادغام شده و قرار است سیاستگذاری‌ها به شکل یکپارچه انجام شود.

محمودزاده در پایان سخنان خود با بیان اینکه تا آخر برنامه پنجم توسعه در تمام شهرهای استان اردبیل جشن باسوادی برگزار می‌شود تصریح کرد: در این زمینه انتظار می‌رود کمیته‌ای با همکاری دستگاه‌های ذیربط و فرمانداران و بخشداران تشکیل شود تا موضوع باسواد کردن افراد روستانشین که به شکل پراکنده در این مناطق حضور دارند به صورت پیگیرانه انجام شود.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول