اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 26 روز صورت گرفت

پایان تعمیرات اساسی واحدالفین پتروشیمی بندرامام

خبرگزاری فارس: تعمیرات اساسی واحد الفین شرکت فرآورش پتروشیمی بندرامام با انجام 256 هزار نفر ساعت کار مداوم طی مدت 26 روز با موفقیت به پایان رسید.

پایان تعمیرات اساسی واحدالفین پتروشیمی بندرامام

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب خوزستان به نقل از روابط عمومی پتروشیمی بندر امام، واحدالفین در 2 تیرماه سال جاری برای عملیات تعمیرات اساسی از سرویس خارج شد و پس از 26 روز تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی گروه‌های مختلف کاری در انجام فعالیت‌های تعمیراتی و پنج روز عملیات راه‌اندازی، این واحد مجددا در مدار تولید قرار گرفت.

رفع مشکلات و تنگناهای واحد در محورهای تولید، ایمنی، انرژی و زیست محیطی مبنای تصمیم‌گیری‌ها و فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده در تعمیرات اساسی مذکور بود که با توکل به خدای متعال و تلاش مجدانه گروه‌های فنی و تخصصی، تمام اقدامات برنامه ریزی شده با کیفیت مطلوب و در مدت زمان پیش بینی شده محقق شده است. 

از نکات حائز اهمیت تعمیرات اساسی انجام شده می‌توان به اتمام فعالیت‌های تعمیراتی و عملیات راه‌اندازی واحد طبق برنامه‌ زمان‌بندی شده، افزایش سطح ایمنی کار، رعایت الزامات ایمنی و عدم بروز حادثه ناتوان‌کننده، در سرویس باقی ماندن بخش تبخیرکننده‌های واحد برای تأمین خوراک واحدهای پائین دست و حفظ زنجیره تولید مصرف‌کنندگان اتیلن و همچنین تخلیه محموله‌های کشتی اتیلن دریافتی از منطقه ویژه عسلویه در واحد تسهیلات عمومی (CF ) و انتقال به واحدالفین برای تبخیر‌سازی و ارسال به واحدهای پائین دست اشاره کرد.

موارد فوق دلالت بر این دارد که اتمام موفق تعمیرات اساسی واحدالفین تنها با سخت‌کوشی کارکنان و مسئولان، برنامه‌ریزی‌های اصولی و منطقی، تأمین ایمنی کار و کنترل ریسک فعالیت‌های تعمیراتی میسر بوده است.

از دیگر فعالیت‌های مهم صورت گرفته در این تعمیرات تعویض و نصب دو دستگاه مبدل سطحی تیتانیم EA-505,EA-215 ،تعویض کامل و نصب نوع جدید سینی‌های برج شستشوی کاستیک DA-203 ، بازرسی و تعمیرات کامل خطوط لوله آب دریای ورودی و خروجی واحد، تعمیر و بازسازی سینی‌های برج Gasoline Fractionator، تعمیر و بازسازی پکینگ‌های برجQuench tower   و کالیبراسیون 152 دستگاه شیر اطمینان یاد کرد.

بخش دیگری از اقدامات انجام شده در این تعمیرات عبارت است از: شستشوی 90 مبدل و 54 کولر روغن، شستشو و تمیزکاری سینی‌های چهار برج تقطیر، بازرسی و تعمیر کویلها،TLE و ظروف بخار 4 کوره کراکینگ، شستشو و بازرسی 42 درام، تمیزکاری حوضچه برج خنک‌کننده، بازرسی و رنگ‌آمیزی128شیر تنظیم کننده، جوشکاری بیش از 13 هزار اینچ قطر، 107 مورد تخریب و کنده کاری ساختمانی، بازرسی3 مخزن ذخیره، چک و بازرسی از ترانس‌های اصلی ، تست و رفع اشکال سیستم‌های کنترلی واحد و رفع نشتی در نواحی مختلف که در زمان فرآیند تولید واحد قابل انجام نبود

در این عملیات علاوه بر تلاش خالصانه بخش‌های تعمیرات، خدمات فنی، بهره‌برداری، ایمنی و پیمانکاران اجرایی تعمیرات و بازرسی شرکت فرآورش، مشارکت فعال بخش‌های تعمیرات شرکت خوارزمی، بازرگانی ،HSE ، خدمات و حراست بندرامام قابل تقدیر است.

انجام تعمیرات اساسی واحدالفین، پس از اتمام موفقیت آمیز احیای دوره‌ای کاتالیست و تعمیرات اساسی واحد آروماتیک شرکت پتروشیمی بندر امام صورت پذیرفت که در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی انتظار می‌رود با انجام اقدامات از این دست شاهد افزایش کمیت و کیفیت تولید در پتروشیمی بندرامام باشیم.

شرکت فرآورش بندرامام دارای واحدهای پارازایلین( PX)،الفین ( OL )، تفکیک مایعات گازی ( NF)، بازیافت اتان و پروپان ( C2/C3 ) آروماتیک ( AR) و ترمینال متمرکز بارگیری است و به عنوان یکی از شرکت‌های زیر مجموعه پتروشیمی بندرامام است.

انتهای پیام/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول