اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان مهر خبر داد

انتقال اسناد 21 روستا به نام بنیاد مسکن

خبرگزاری فارس: سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان مهر گفت: اسناد 21 روستای این شهرستان که در مالکیت منابع ملی بود به ‌نام بنیاد مسکن انتقال داده شد.

انتقال اسناد 21 روستا به نام بنیاد مسکن

محمدتقی فریدون‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مهر اظهار داشت: به علت اینکه تعداد بسیاری از زمین‌های روستایی این شهرستان در مالکیت دولت بود و منابع طبیعی نیز برای واگذاری به مردم مجوز نداشت، دولت بر اساس دستورالعمل ماده چهار یعنی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، منابع طبیعی را مکلف به واگذاری زمین‌هایی که در محدوده طرح هادی روستایی قرار داشت به بنیاد مسکن کرد.

سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مهر گفت: در زمینه تملک و واگذاری اراضی روستایی، زمین‌های 21 روستای این شهرستان در مالکیت منابع طبیعی بود که با همکاری اداره منابع طبیعی و اداره ثبت اسناد این شهرستان تمام اسناد این روستاها به نام بنیاد مسکن انتقال داده شد.

فریدون‌نژاد تصریح کرد: تاکنون مشکل هشت روستای صادره، چاه خالوها، حاجی باد، خواجه مراد، فال، کارون و باغ چاله که بیشتر بافت آن ملی است و مردم در دریافت تسهیلات مسکن، صدور مجوز ساخت و ساز و اخذ انشعاب آب و برق با مشکل مواجه‌ بودند حل شده است و صاحبان آنها می‌توانند اسناد مالکیت خود را بر اساس حداقل قیمت کارشناسی پس از مراجعه به شورای روستا از بنیاد مسکن دریافت کنند.

سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان مهر ادامه داد: اولویت‌بندی این هشت روستا بر اساس متقاضیان برای ساخت و ساز بوده است و روستاهایی نیز که زمین‌های ملی آنها به گونه‌ای بوده است که در حال حاضر مشکلی ایجاد نمی‌کند در اولویت بعدی قرار دارند.

فریدون‌نژاد ابراز امیدواری کرد، با برطرف شدن مشکلات و استفاده از تسهیلات مسکن روستایی در آینده گام‌های موثری در تامین مسکن جوانان روستاها برداشته ‌شود.

سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مهر گفت: مسکن مهر شهری طرح رهبری در شهر مهر در حال انجام بوده و تعداد واحدهای آن از 20 واحد به 40 واحد افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: اولویت واگذاری این واحدها نیز به افراد زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی است که علاوه بر 200 میلیون ریال تسهیلات حدود 39 میلیون ریال نیز از اعتبارات رهبری به صورت وام قرض‌الحسنه در اختیار مددجویان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول