اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گمرک استان قزوین:

89 میلیون دلار کالا از طریق گمرک قزوین به خارج از کشور صادر شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل گمرک استان قزوین گفت: با توجه به عملکرد گمرک استان قزوین در چهار ماه نخست سال جاری با مدت مشابه سال ۹۰ در بخش صادرات بیش از 101 هزار تن کالا به ارزش 89 میلیون دلار از گمرک قزوین به خارج از کشور صادر شد.

89 میلیون دلار کالا از طریق گمرک قزوین به خارج از کشور صادر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره گمرک استان قزوین، حسین سالاری اظهار کرد: در بخش صادرات بالغ بر 101 هزار 342 تن کالا به ارزش 89 میلیون دلار معادل 871 میلیارد ریال از طریق گمرک استان قزوین به خارج از کشور صادر شد که از لحاظ وزن 11 درصد کاهش و از نظر ارزش دلاری 24 درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال 90 نشان می‌دهد.

وی افزود: عمده‌ترین کالاهایی که از گمرک استان قزوین صادر شده، عبارت از مواد شوینده، کاشی و سرامیک، مصنوعات مسی، لوازم برقی، سایر کالاهای صنعتی، شیشه و آینه، مصنوعات پلاستیکی و ملامین، آهن آلات و فولاد، مس به صورت شمش و ... است که به کشورهای عراق، ترکیه، ترکمنستان، افغانستان، پاکستان، ازبکستان و ... صادر شده است.

مدیرکل گمرگ استان قزوین ادامه داد: در بخش واردات نیز مقدار 43 هزار و 232 تن کالا به ارزش 239 میلیون دلار معادل 2 هزار و 930 میلیارد ریال از طریق گمرک این استان ترخیص شده که از لحاظ وزن 9 درصد و از نظر ارزش نیز سه درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

سالاری اضافه کرد: عمده‌ترین کالاهای وارداتی شامل کشنده تریلر و قطعات و نفصله، کمپرسور کامل، سواری، مخازن گاز طبیعی، اجزاء و قطعات کولر، کامیون، ماشین‌آلات خط تولید شیشه و پوکه آمپول با لوازم مربوطه، پلیکربنات صنعتی، قطعات تریلر، کاتدمس، اتصالات آلومینیومی، پودر نوشیدنی، آدامس بدون قند، نوار لاستیکی، رول کائوچو و ... است.

وی عنوان کرد: کالاهای فوق از کشورهای چین، آلمان، هلند، ترکیه، جمهوری کره، ایتالیا، اسپانیا، سوئد، برزیل، فرانسه، بلژیک، تایلند، امارات متحده عربی، ایالات متحده آمریکا، هند، تایوان، سوئیس، اتریش و تاجیکستان به این گمرک وارد شده است.

مدیرکل گمرک استان قزوین بیان کرد: گمرک استان قزوین در این مدت مبلغ 550 میلیارد ریال درآمد کسب کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 27 درصد افزایش نشان می‌دهد.

سالاری افزود: در بخش قضایی تعداد 151 فقره پرونده قاچاق کالا به ارزش 8.7 میلیارد ریال و با مبلغ جریمه 33.6 میلیارد ریال تشکیل شده است.

وی  ادامه داد: در بخش امانات پستی تعداد 154 بسته به ارزش 173 میلیون ریال به خارج از کشور صادر و تعداد 373 بسته به ارزش 163 میلیون ریال به کشور وارد شده است.

انتهای پیام/آ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول