اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان خبر داد

صادرات بیش از 13 میلیون دلار کالا از گمرک همدان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان از صادرات 13 میلیون و 329 هزار دلار کالا از گمرک همدان در دو ماه گذشته امسال خبر داد.

صادرات بیش از 13 میلیون دلار کالا از گمرک همدان

محمدمهدی فرشچی‌موحد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: 13 میلیون و 329 هزار دلار کالا از طریق گمرک استان در دو ماه سال جاری به دیگر کشورها صادر شده است.

وی با بیان اینکه این میزان از نظر وزنی 19 هزار و 476 تن بوده است، افزود: از این میزان صادرات 5 میلیون و 757 هزار دلار معادل 43 درصد از کل صادرات استان مربوط به بخش کشاورزی بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان ادامه داد: همچنین 3 میلیون و 976 هزار دلار کالا در بخش صنایع دستی و فرش صادر شده که این میزان 30 درصد از صادرات استان را به خود اختصاص داده است.

وی اظهار داشت: 3 میلیون و 589 هزار دلار کالا نیز در بخش صنعت و معدن صادر شده که 27 درصد از صادرات استان را به نام خود ثبت کرده است.

فرشچی‌موحد افزود: مهم‌ترین کالاهای صادراتی کشمش، سفال، سیمان، شیشه دست‌ساز، چینی‌آلات بهداشتی، سیب زمینی، کاشی، ظروف تفلون، موکت و لوله پی.وی.سی بوده است.

وی اظهار داشت: بیشترین میزان رشد در صادرات کاشی بوده که با صادرات 384 هزار دلاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 256 درصد رشد را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: طی همین مدت میزان واردات استان 4 میلیون و 515 هزار دلار و به وزن 895 تن بوده است.

وی ابراز داشت: طی این مدت 29 میلیون و 924 هزار دلار ثبت سفارش واردات کالا در این سازمان انجام شده که بالغ بر 85 درصد این رقم، کالاهای واسطه‌ای تولیدی، ماشین‌آلات و خطوط تولید را شامل می‌شود.

فرشچی‌موحد در پایان سخنانش افزود: این کالاها به کشورهای انگلیس، اوکراین، هلند، عراق، ترکمنستان، قزاقستان، روسیه، ترکیه، قطر، ایتالیا، امارات، کویت، ارمنستان، اتیوپی، پاکستان و دانمارک صادر شده است.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول