اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گمرکات استان اردبیل خبر داد

صادرات شش هزار و 800 تن کالا از گمرکات اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل گمرکات استان اردبیل از صادرات 6 هزار و 800 تن کالا از گمرکات استان اردبیل در چهار ماهه اول امسال خبر داد.

صادرات شش هزار و 800 تن کالا از گمرکات اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی‌اصغر عباس‌زاده در نشست با مسئولان بانک توسعه صادرات در اردبیل اظهار داشت: این میزان صادرات به ارزش 6 میلیون دلار از گمرکات استان اردبیل به ویژه بیله‌سوار انجام شده است.

وی با بیان این‌که این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال‌های گذشته حدود 12 درصد از نظر وزنی و ارزشی افزایش نشان می‌دهد، تصریح کرد: در مقابل واردات ما بیش از 45 درصد کاهش یافته است.

عباس‌زاده عمده کالاهای صادراتی استان را مصالح ساختمانی، ماشین‌آلات کشاورزی، مواد خوراکی، سیب‌زمینی، مصنوعات پلاستیکی، چوبی و... اعلام کرد و افزود: میزان واردات قطعی ما نیز کمتر از سه هزار تن بوده است که اغلب آنها نیز مواد اولیه کارخانجات می‌باشد.

مدیرکل گمرکات استان اردبیل به برخی دغدغه‌ها و نگرانی صادرکنندگان اشاره کرد و ادامه داد: ظرفیت و توان صادرکنندگان ما بسیار مطلوب، مستعد و مناسب است که در این زمینه باید به گونه‌ای اقدام کنیم تا حرکت‌های ما در این حوزه تقویت شود.

به گزارش فارس، مدیرعامل بانک توسعه صادرات استان اردبیل نیز در این جلسه از پرداخت 11 میلیارد تومان تسهیلات به صادرکنندگان در یک سال گذشته خبر داد.

اسلام شهلایی‌فر بیان کرد: این میزان تسهیلات پرداختی نسبت به سال‌های گذشته 400 درصد رشد نشان می‌دهد.

وی با اعلام این‌که هفت میلیارد تومان از تسهیلات پرداخت شده متوجه بخش صنعت و تولید محصولات صنعتی صادراتی بوده است، اضافه کرد: این رقم 60 درصد تسهیلات پرداختی ما را شامل می‌شود.

شهلایی‌فر حمایت همه‌جانبه از صادرکنندگان را یادآور شد و گفت: نرخ سود تسهیلات ارزی برای صادرکنندگان استان کمتر از شش درصد بوده است که برای صادرکنندگان نمونه کشوری و استانی که وثیقه درجه یک داشتند 4.5 درصد و برای مابقی نیز پنج تا شش درصد بوده است.

وی در پایان افزود: با حمایت مالی و اعطای تسهیلات ارزی ریالی بانک توسعه صادرات ایران در استان فرصت‌های شغلی ایجاد و یا تثبیت شده است.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول