اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل برنامه‌‌ریزی استانداری کردستان خبر داد

افزایش اعتبارات فرهنگی استان کردستان در سال‌جاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل برنامه‌ریزی استانداری کردستان از افزایش اعتبارات فرهنگی این استان در سال‌جاری خبر داد.

افزایش اعتبارات فرهنگی استان کردستان در سال‌جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، نادر بدخشان در جلسه اعضای کارگروه فرهنگی و اجتماعی کردستان در سنندج اظهار کرد: اعتبارات اختصاص یافته در حوزه فرهنگی به استان قابل توجه است اما در اختصاص کاهش می‌یابد.

وی افزود: امسال نیز اعتبارات خوبی به این حوزه با توجه به نیاز استان اختصاص یافته است که امیدواریم با جذب به موقع آن شاهد جهشی در زمینه فرهنگی در سطح استان باشیم.

مدیرکل برنامه‌ریزی استانداری کردستان خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر بیشتر اعتبارات فرهنگی استان در راستای ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی هزینه شده است و اکنون در این زمینه در جایگاه خوبی قرار داریم.

بدخشان افزود: توسعه فضاهای فرهنگی و ورزشی با توجه به نیاز امروز جامعه در چند سال اخیر مورد توجه بوده و اقدامات بسیار خوبی در این راستا در سطح استان صورت گرفته است.

به گفته وی، اختصاص اعتبارات و الزاماتی که در زمینه هزینه‌کرد اعتبارات وجود دارد در بسیاری از مواقع مانع انجام و اجرای کارهای مدنظر می‌شود.

وی افزود: اختصاص 5 میلیارد تومان به اجرای برخی از مصوبات، 5.5 میلیارد به منظور اجرای مطالعات، اختصاص 4.7 میلیارد تومان به بحث آب آشامیدنی روستاها، 17 میلیارد و 950 میلیون تومان به بحث احداث راه روستایی، 4.7  میلیارد تومان به حوزه‌های علمیه و 4.7 میلیارد تومان به حوزه شرکت‌های صنعتی از جمله الزاماتی است که در بودجه سال‌جاری تعیین شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در این جلسه ماهواره را عامل اساسی افزایش ناهنجاری‌ها در جامعه دانست و گفت: امروزه شخصیت‌های مبتذل ماهواره‌ای الگوی جوانان ما در جامعه هستند.

طیب قدیمی با بیان اینکه امروزه ماهواره‌ها جای پدر و مادر و مربیان تربیتی را در زندگی فرزندان ما گرفته‌اند، تصریح کرد: در چنین شرایطی بی‌توجهی افراد جامعه به ویژه قشر جوان به مسائل دینی و شعائر اسلامی چیز غیرعادی نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان تصریح کرد:  بی‌توجهی به تقویت الگوهای اسلامی برای جذب جوانان زمینه را برای غالب شدن الگوهای غربی فراهم می‌کند و در چنین شرایطی مسیر بازگشت به جامعه اسلامی سخت‌تر می‌شود.

وی در پایان خواستار توجه جدی مسئولان و متولیان حوزه فرهنگ به این موضوع شد و بر درک شرایط زمانی و مکانی در اجرای برنامه‌ها و عملیاتی کردن اقدامات فرهنگی تاکید کرد.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول