اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس‌راه استان کرمانشاه:

ماه مبارک رمضان در رفتار ترافیکی تاثیر مثبت داشته است

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس‌راه استان کرمانشاه گفت: ماه مبارک رمضان در رفتار ترافیکی رانندگان تاثیر مثبت داشته و تصادفات به نحو چشمگیری کاهش یافته است.

ماه مبارک رمضان در رفتار ترافیکی تاثیر مثبت داشته است

خسرو کوثری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: در طول چهار ماه‌ گذشته سال 91، حوداث در استان با یک کاهش بسیار رقیق همراه بوده است و با توجه به اینکه در اردیبهشت ماه‌، خرداد ماه و تیر ماه حجم سفر‌ها بالا رفت اما به طور کلی و در مجموع با افزایش روبه‌رو نبوده است.

کوثری تصریح کرد: طرح ترافیکی تابستانی پلیس‌راه در دو مرحله که مرحله اول آن از 29 خرداد ماه شروع و تا31 تیر ماه ادامه داشت و مرحله دوم طرح نیز از 25 مرداد ماه شروع و تا 2 مهر ماه سال‌جاری که اوج سفرها و تردد در جاده در این ایام است صورت می‌گیرد.

وی افزود: اوج اجرای تدبیرهای عملیاتی و اقدامات پلیس‌راه در این ایام صورت خواهد گرفت لذا تمامی امکانات و تجهیزات را در راستای برقراری امنیت در جاده‌ها به کار خواهیم گرفت تا مردم سفری آسوده داشته باشند.

رئیس پلیس‌راه استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه مردم نیز خود، باید امنیت را در جاده‌ها برقرار کنند، گفت: از مردم شریف استان انتظار می‌رود با رعایت قوانین ترافیکی از حوادث و تصادفات جلوگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: مسافران و رانندگان برنامه‌ریزی شده سفر کنند و از نقض قوانین هنگام سفر پرهیز کنند. همچنین رانندگان مسئول و حافظ جان مسافران هستند لذا راننده باید از سلامت روانی و جسمانی لازم برای رانندگی در جاده برخوردار باشد.

کوثری به رانندگان توصیه کرد: از رانندگی در حالت خستگی و خواب‌آلودگی بپرهیزند چراکه بیشترین تصادفات ناشی از خواب‌آلودگی و در نتیجه واژگونی خودرو است.

وی با بیان اینکه ریشه همه تصادفات بی‌مورد است، گفت: پرهیز از عجله و شتاب در رانندگی و اجتناب از تخلفات حادثه‌ساز باعث برقرای امنیت در جاده‌ها است لذا رانندگان از سبقت غیرمجاز، تجاوز به چپ، مکالمه با تلفن‌، نبستن کمربند و حرکت با دنده عقب اجتناب کنند.

رئیس پلیس‌راه استان کرمانشاه ادامه داد: پلیس راهنمایی و رانندگی در صورت مشاهده هرگونه تخلف با راننده خاطی برخورد و با مبلغ بالا جریمه خواهد شد همچنین انجام تخلفات بالا نمره منفی و توقیف خودرو و ممانعت از ادامه سفر را برای راننده به همرا خواهد داشت.

وی با اشاره به ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: همکاران پلیس راه در ماه مبارک رمضان نیز در طول شبانه‌روز و به طور مستمر وظیفه قانونی خود را انجام خواهند داد و برای برقراری امنیت در جاده‌ها تلاش خواهند کرد.

کوثری افزود: ماه مبارک رمضان بر رفتار ترافیکی رانندگان تاثیر مثبت داشته و در این چند روزی که از این ماه مبارک می‌گذرد‌، تصادفات به نحو چشمگیری با کاهش روبه‌رو بوده است.

 رئیس پلیس‌راه استان کرمانشاه در پایان گفت: در سه ماهه اول سال‌جاری 14 درصد کاهش تصادفات جرحی داشته‌ایم و همچنین در همین مدت 14 درصد افزایش تصادفات خسارتی اعلام شده است.

انتهای پیام/خ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول