اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان خبر داد

استفاده ماهانه 9 تن کلر در آب روستایی گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان از استفاده ماهانه 9 تن کلر و گاز کلر در آب شرب روستایی این استان خبر داد.

استفاده ماهانه 9 تن کلر در آب روستایی گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدعلی فرامینی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی گیلان خواستار یکپارچه شدن آمار دستگاه‌های مختلف شد و اظهار کرد: صحت آمارها مبنای تصمیم‌گیری در امور است.

وی به رویکرد آب و فاضلاب روستایی گیلان در پایش آب اشاره کرد و افزود: سالانه حدود 300 مورد پایش در رابطه با وجود فلزات سنگین و سموم در استان انجام می‌شود و در این موارد هنوز به نقطه خطر نرسیده‌ایم.

فرامینی با بیان اینکه نمونه‌برداری و آزمایش‌های مشترک شرکت آبفار استان با دانشگاه علوم پزشکی گیلان دارای انحراف‌هایی است، تصریح کرد: آزمایش‌ها باید به طور مشترک در یک آزمایشگاه انجام شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان از استفاده ماهانه 9 تن کلر و گاز کلر در آب شرب روستایی این استان خبر داد و بیان کرد: میزان کلر در شبکه‌های آب روستایی گیلان با 500 دستگاه سنجش می‌شود.

وی توزیع آب بسته‌بندی شده در مواقع بحرانی را یکی از راه‌های در اختیار گذاشتن آب کیفی به مردم دانست و خاطرنشان کرد: آب بسته‌بندی شده در سیل اخیر بین مردم مناطق سیل‌زده استان توزیع شد. کارشناس بهداشت آب و فاضلاب مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در جلسه مذکور به اهمیت بهداشت آب در زندگی انسان‌ها اشاره کرد و گفت: 91.7 درصد خانوارهای روستایی کشور از آب شرب بهداشتی برخوردار هستند.

مهدی جواهرشناس میزان برخورداری روستائیان گیلان از آب شرب را 63.5 درصد عنوان کرد و افزود: ورود سموم کشاورزی در آب آشامیدنی شهرها و روستاها اندازه‌گیری می‌شود. وی با تاکید بر تکمیل و افتتاح سد شهر بیجار برای استفاده از آب شرب، ابراز کرد: کنترل قابل قبولی برای استفاده از دستگاه‌های تصفیه آب خانگی وجود ندارد.

جواهرشناس به تبدیل 70 درصد آب ورودی خانواده‌ها به فاضلاب اشاره کرد و یادآور شد: 940 روستای گیلان شبکه آب آشامیدنی ندارند.

کارشناس بهداشت آب و فاضلاب مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه 949 هزار و 76 خانوار روستایی گیلان از آب لوله‌کشی بی‌بهره هستند، تصریح کرد: 444 روستای گیلان دارای شبکه آب آشامیدنی هستند اما فاضلاب ندارند.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول