اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشی موسسه فرهنگی ولاء منتظر:

مطالبات رهبر معظم انقلاب در قالب طرح‌های پژوهشی تبیین می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی موسسه فرهنگی ولاء منتظر گفت: موسسه ولاء منتظر با رصد دقیق سخنان مقام معظم رهبری موضوعات پژوهشی را از سخنان ایشان استخراج می‌کند.

مطالبات رهبر معظم انقلاب در قالب طرح‌های پژوهشی تبیین می‌شود

حجت‌الاسلام حسن شکر‌الهی امروز در گفت‌گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی موسسه فرهنگی ولاء منتظر اظهار کرد: موسسه فرهنگی ولاء منتظر هدف اصلی خود را تحقق مطالبات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری می‌داند و فعالیت‌های پژوهشی این موسسه نیز در این راستا صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: یکی از اهداف این موسسه تربیت مدیر و مربی فرهنگی برای استفاده در عرصه‌های مختلف مورد نیاز جامعه اسلامی است.

معاون پژوهشی موسسه فرهنگی ولاء منتظر گفت: برای تحقق این هدف مهم معاونت پژوهش قالب‌های مختلفی را پیش بینی کرده تا برنامه‌های فرهنگی خود را در این قالب‌ها انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که در موسسه فرهنگی ولاء منتظر به صورت مداوم به آن پرداخته می‌شود، رصد عمومی فرمایشات مقام معظم رهبری است.

شکرالهی با اشاره به راه‌گشا بودن کلام مقام معظم رهبری در تمام عرصه‌ها عنوان کرد: در این پروژه نکات موجود در صحبت‌های مقام معظم رهبری دسته‌بندی، تحلیل و استخراج شده و به صورت مدون در قالب جزوات یا کتابچه‌هایی ارائه می‌شود.

وی گفت: نسخه نخست این جزوه که شامل صحبت‌های معظم له از فروردین تا تیرماه می‌شود، طی چند روز آینده برای چاپ آماده خواهد شد.

معاون پژوهشی موسسه فرهنگی ولاء منتظر ادامه داد: معاونت پژوهش موسسه ولاء منتظر در نظر دارد این جزوه را بعد از این به صورت ماهیانه آماده کند.

وی با اشاره به لزوم پرداختن به مطالعه دقیق و تخصصی سخنان رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: قالب دومی که موسسه برای کار در این زمینه تعریف کرده است، رصد تخصصی صحبت‌های مقام معظم رهبری است.

شکرالهی ابراز داشت: در این طرح سخنان مقام معظم رهبری در موضوعات تخصصی جمع‌آوری، تحلیل، تلخیص و منتشر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پروژه‌ای که امسال در این زمینه در دستور کار موسسه ولاء منتظر قرار گرفته است، رصد سخنان مقام معظم رهبری در زمینه جنگ نرم است.

معاون پژوهشی موسسه فرهنگی ولاء منتظر گفت: در حال حاضر این پروژه به دست کسانی که در این زمینه متخصص هستند، در حال پردازش است.

وی افزود: خروجی این طرح در نیمه دوم سال جاری به صورت کتابی آماده شده و برای استفاده جامعه و نخبگان منتشر خواهد شد.

شکرالهی اظهار داشت: فعالیت دیگر موسسه ولاء منتظر به تحقیق و تالیف کتاب در مطالبات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری اختصاص دارد که در قالب این طرح خواسته‌های ایشان از اقشار مختلف احصا و تدوین می‌شود.

وی ادامه داد: کار ریشه‌ای که این موسسه در حوزه نظام‌مند کردن پژوهش انجام داده، استخراج نظام موضوعات از سخنان مقام معظم رهبری برای استفاده در پژوهش‌ها است.

معاون پژوهشی موسسه فرهنگی ولاء منتظر ابراز کرد: هر سال براساس اولویت‌هایی از این نظام موضوعات، مسائلی استخراج شده و در دستور کار تیم‌های پژوهشی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: امسال موضوع انقلاب اسلامی و پیچ تاریخی برای این طرح در نظر گرفته شده که در نوع خود موضوع بسیار مهمی است.

شکرالهی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنان خود به این نکته اشاره کردند که امروز نظام در یک پیچ تاریخی قرار دارد و در واقع خود انقلاب اسلامی یک پیچ تاریخی است.

وی گفت: به گفته رهبر معظم انقلاب امروز یک دوره جدید در تاریخ اسلام ایجاد شده و انقلاب اسلامی پس از بعثت پیامبر(ص) و رنسانس، سومین پیچ بزرگ تاریخی است.

معاون پژوهشی موسسه فرهنگی ولاء منتظر خاطرنشان کرد: برای انجام این پروژه مهم تحقیقاتی، موسسه فرهنگی ولاء منتظر با محققانی وارد مذاکره شده است و موضوعات مختلف تاریخی و سیاسی در این راستا بررسی شده که نتایج کار به صورت مجموعه‌ای چند جلدی منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول